door Rik MB » 26 nov 2012, 21:08
Ik heb me sinds enkele weken geregistreerd op dit handige forum. Ik gebruikte hem wel eens als gast en heb er veel bruikbare info af kunnen halen. Ik ben Rik (uit een gehucht in Gelderland) en rijd al een jaar of 15 MB (altijd 280SE), eerst een lichtblauwe W116 uit 1974 (10 jaar) en daarna 3 jr een groene zelf uit Duitsland geïmporteerde W126 (uit 84). Sinds vorig jaar november in het bezit van een zilvergrijze 280SE uit 83. Deze is in 2007 uit Duitsland gehaald (nog net niet belastingvrij). In 2009 heeft de vorige eigenaar een LPG inst. in laten bouwen. Toen ik hem vorig jaar kocht was er 3000(!) km ná het inbouwen vd LPG inst. mee gereden,teller stond toen (aantoonbaar) op 233000km, wat ook wel te zien (en te horen) is aan de motor. Ik heb toen de LPG 80 ltr cylindertank vervangen door een ringtank (de ringtank uit de groene MB in de grijze MB en de cyl. terug in de groene). Ik doe al die jaren het onderhoud zelf, van het vervangen van de veren (voor en achter), het onderbouwen van een trekhaak, kleppen stellen (elke 5a6000 km) tot het verwijderen en terugplaatsen van de kop vd motor, en zorg dat het technische deel, en dan met name de ontstekingscomponenten, tiptop in orde zijn. Ik gebruik de auto niet dagelijks (we hebben nog een Ford Fiësta uit 2001) maar hij gaat wel mee op vakanties naar het buitenland, of de vele vistripjes naar de kust van Nederland, totaal goed voor +/- 15.000km pjr. Foto MB volgt nog.