[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
kruiskoppeling bij steunlager : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 26 nov 2024, 05:42

kruiskoppeling bij steunlager

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

kruiskoppeling bij steunlager

Berichtdoor Larootje » 30 nov 2012, 17:00

hallo, ik had geruime tijd last van trillingen , eerst dacht ik dat t de wielen waren maar naar drie keer laten balanceren zijn we verdergaan kijken.. nu blijkt dat er een vast punt zit in de kruiskoppeling vd aandrijf lijn vlak bij het steun lager..maar deze is niet uit elkaar te halen en te vernieuwen..heeft iemand iedee hoe ik dit kan verhelpen? moet ik een hele nieuwe as bestellen met de kruiskop enal of kan het op een goedkopere manier?
hopelijk kunnen jullie me verder helpen...bedankt en fijn weekeinde! groet Dennis
Larootje

Re: kruiskoppeling bij steunlager

Berichtdoor VDL » 30 nov 2012, 17:35

Hallo

In Belgiƫ zijn er bedrijven die kruiskoppelingen herstellen en ik vermoed in Nederland ook.Even googelen en U vindt vast wel iets.

De kruiskoppelingen zijn origineel "geslagen".Je kan dit herkennen aan het rondsel waar de lagerkap van de koppeling doorgaat.Daar zijn 4 inkepingen te zien. Het materiaal is daar samengedrukt om de lagerkap vast te zetten.

http://www.mea-gent.be/Mechanische%20bewerkingen.htm is een bedrijf Gent

grt Bart
VDL

Berichtdoor FB 500SEC » 30 nov 2012, 19:02

Efe heeft altijd wel wat staan, waarom vervang je het geheel niet. Zijn niet uit elkaar te halen volgens mij.
FB 500SEC

Berichtdoor Flashnr1 » 30 nov 2012, 20:06

gewoon ff de as demonteren en WD40 rijkelijk erop en flink bewegen maar houd er rekening mee het is een voorbode van een roestige kruiskoppeling dat zal je zien als je hem smeer met WD40 dan loopt het eruit namelijk.succes
Flashnr1
Silver Boarder
Silver Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1980
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek