Kort samen gevat :
Ik heb Erik (igec) omgekocht met brandstofvergoeding om nog een avondje te helpen
(was trouwens niet veel voor nodig
) om het brandstofrelais te repareren en om
weer leven in de auto te krijgen.
Omdat er nog een klusje van -frank- stond gepland en ik mijn standkachel met de laatste
puntjes wilde voorzien schatte ik de kans in dat er tijd over bleef voor robert heel klein.
Frank zijn klus is zij het anders dan gehoopt uiteindelijk prima gelukt (zal hij wel een berichtje over schrijven)
en dank zij Erik is de auto van robert ook weer rijdend en schakelend gemaakt
en met mijn eigen auto
wel geteld 1 draad aangesloten en mijn accu leeg gemaakt ................
maar goed.
het brandstof relais heeft erik gesoldeerd, 10 liter verse brandstof er nog bij, nog wat verstuiverleidingen aangedraaid
omdat deze lekte. Accu opgeladen en brandstofslag gecontroleerd.
even 4 pizza's weg gewerkt .....
3 weken geleden hadden we de LPG bedrading al afgekoppeld daar mag een andere vrijwilliger zich nog over buigen
want dat ziet er werkelijk niet uit......... nooit zo iets knulligs gezien en is zeker niet bedrijfs zeker, dit is dus ook afgekoppeld. De brandstofbedrading was continu doorgelust en vooroorzaakte de brandsofslag. Nu met de bedrading en het brandstofrelais gerepareerd werkt het weer zoals het hoort.
We hadden toen ook de luchtmassameter en vervangen die johnprins met de spinnenkop had mee gestuurd
en de kromme telefoonplaat met bachfire beveliging vervangen door een nieuwe schijf uit de 420SE van 560SNEL en mij
De luchtmassameter was zo krom door een verschrikkelijke backfire dat daar de motor nooit op heeft kunnen lopen
Na wat eerste test of het brandstofrelais wel goed werkte en er brandstof druk was de eerste poging en er pruttelde mondjesmaat..... toen dus bleek de eerdere 5 liter bezine niet genoeg leek te zijn. na de eerder genoemde 10 liter verse benzine kwam ze langzaam tot leven met als dank een enorme grote blauw walm waar de hele werkplaats blauw
van stond
De auto naar buiten gereden en daar enigszins warm gedraaid en toen de onsteking en co% afgesteld en loopt ze eigenlijk niet slecht . Starten doet ze prima zoals op het filmpje te zien is maar de koud start heb ik nog niet geprobeerd.
De schakelstang viel er ook 3x onderuit dus die hebben we ook even "goed" gemonteerd.
Volgende stap is in ieder geval dat het gas enigsinds redelijk ingebouwd moet worden en het luchtfilter vernieuwd
moet worden, daar zit meer water dan lucht in
Bij deze wil ik Erik, Ivar (onherkenbaar op de film
) bas (bas007 als trouwe toeschouwer en deurbediener) , Sternauto Schade Nijkerk voor het transport , Sternauto Zeist voor de bemiddeling ,werkplaats ter beschikking stellen heel hartelijk bedanken.
Nu vraag aan iemand anders het stokje over te nemen om het LPG verantwoord werkend te krijgen , en evetueel het vaccumsysteem op de juiste wijze aansluiten zodat hij daarna naar hans kan om het LPG af te stellen.
Dan de APK op rijden omdat we sterk twijfelen of hij nog door de APK komt ...........
taal en typefouten voorbehouden