[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Dynamo aan zijn eind of ? : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 26 nov 2024, 03:53

Dynamo aan zijn eind of ?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Dynamo aan zijn eind of ?

Berichtdoor Peter 500SEC » 15 dec 2012, 22:38

Mij was opgevallen dat, als mijn SEC een week of langer ongebruikt bleef staan, de accu het nog net kon redden om de motor te starten.

Ik snapte er niets van want de accu was / is zo goed als nieuw

Enige verbruiker was m.i. de alarm installatie

Toch had ik ook mijn mobile telefoon (speciaal voor deze SEC) in de houder zitten

Laatst haalde ik de telefoon eens uit de auto en hoorde hierbij een krakend geluid uit de luidsprekers komen.

Door een ingeving liet ik de telefoon eens niet in de auto zitten met als gevolg, de accu houd zijn volledige spanning, ook als hij een week of meer niet gestart wordt.

Hoe kan dat nou ??
Peter 500SEC

Re: Dynamo aan zijn eind of ?

Berichtdoor RudderDuck » 15 dec 2012, 23:26

Heb je, voordat je die keer eens de telefoon niet in de auto liet zitten, met de auto gereden?

Dus, met zwakke accu op pad en weer thuisgekomen de telefoon uit auto gehaald. En daarna had accu volledige spanning?

Dan lijkt de accu dus netjes bijgeladen door dynamo tijdens de rit en zou ik zelf de accu niet de schuld geven maar eerder denken dat de telefoon de accu leegtrekt.
RudderDuck

Berichtdoor Brownskin » 16 dec 2012, 02:15

Zo een telefoon is een verbruiker, ook de lader verbruikt stroom.
Brownskin
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Douwe » 16 dec 2012, 10:24

blijft op de telefoon dan spanning staan als je hem niet op contact hebt
dan zou ik dit eens anders gaan aansluiten
dus dat hij zonder contact geen spanning krijgt dan heb je die verbruiker voor goed uitgeschakeld
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor Peter 500SEC » 16 dec 2012, 10:58

De telefoon zat permanent in de houder maar had hem wel uitgeschakeld, dit i.v.m. het alarm

Ik ging ervan uit dat de uitgeschakelde telefoon geen stroom meer zou verbruiken, niet dus.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Peter 500SEC

Berichtdoor Rene500SEC » 16 dec 2012, 12:09

omdat je zegt dat de speaker kraakte denk ik dat zolang de telefoon in de houder zit de ingebouwde versterker online blijft.
Dit heeft een redelijke lekstroom
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee

Berichtdoor MTW-FM » 16 dec 2012, 14:33

inderdaad een lekstroom!
Kun je wel meten, even je minpool van de accu afkoppelen,multimeter op Ampere zetten,en dan tussen de minpool van de accu,en je auto houden,vervolgens krijg je een lekstroom in beeld....dan kun je zekering voor zekering bekijken welke groep gebruikers de lekstroom geeft (als de zekering eruit is,dan is de lekstroom fors gedaald) De lekstroom mag volgens mij mag 0,45 A zijn.
MTW-FM
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja

Berichtdoor Peter 500SEC » 16 dec 2012, 17:38

Bedankt voor de tips

Probleempje is, na het verwijderen van de telefoon bij langdurig stilstaan, verholpen
Peter 500SEC

Keer terug naar Techniek