[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
benzine probleem : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 26 nov 2024, 03:50

benzine probleem

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

benzine probleem

Berichtdoor Gangisallesman » 17 dec 2012, 00:54

Vrij plotseling ( geen backfire )loopt m'n 380SEC slecht op benzine , na te hebben gestart loopt die gewoon goed met verhoogt toerental maar als de motor wat warmer is loopt die zeer onregelmatig stationair en slaat in z'n D af . Op gas loopt die mooi zuiver en is er niets aan de hand.
Hoger in toeren loopt de motor goed op benzine , nou heb ik wat gezocht en verdenk ik wellicht de drukregelaar en misschien wel de benzinedemper . Opeens een verlopen CO afstelling zou ik raar vinden maar kan misschien ook .
Die regelaar , kan ik die makkelijk testen of het membraam checken ?
Zit die trouwens bij de pomp , ik kon hem zo gauw niet zien onder de auto . Misschien een ritje naar Zutphen binnenkort .
Tips ? Ad
Gangisallesman
Expert Boarder
Expert Boarder

Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Re: benzine probleem

Berichtdoor Vlieger » 17 dec 2012, 10:17

Ad, begin eerst met de CO te laten controleren, voordat je een hoop kosten gaat maken aan de benzine toevoer.

De CO kan versteld raken door een vacuĆ¼m lekkage, bij leidingen of injectoren.
Spuit remmenreiniger op de injectoren tijdens stationair lopen en let daarbij op verschil in toeren.
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: benzine probleem

Berichtdoor Douwe » 17 dec 2012, 20:49

het in eens verlopen van een co is heel goed mogelijk
zoals bij het doorslaan van een spinnekop krijgt de motor op een bepaalde cilinder meer brandstof dan hij op afgesteld is
en zal het co dus ook ineens hoog oplopen
dus het is zeker niet onmogelijk :D
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Keer terug naar Techniek