Het is nu 24 nov 2024, 16:48
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
Moderator: Neerven
door B2thejorre » 20 dec 2012, 11:42
Dag allen,
Weet er iemand dat 4 cm verlagen toegelaten is volgens de wiel geometrie van Mercedes bij een W126 260SE van 1988? Ik heb een einbach pro kit steken maar het achterwiel gaat hierbij namelijk iets meer liggen maar valt dit buiten de norm of niet?
Ik moet mijn wagen laten keuren in België voor verlaging of terug op de juiste hoogte leggen. Het is nogal veel werk om dit elk jaar om te bouwen maar als het toch niet toegelaten is volgens de geometrie moet ik het niet proberen de verlaging te laten keuren.
Mvg,
Bjorn
-
B2thejorre
-
door FB 500SEC » 20 dec 2012, 12:16
Volgens mij geld dat, de wielen vrij van aanloop moeten zijn en vering over moeten hebben, dus dat de auto niet gaat stuiteren.
-
FB 500SEC
-
door Walllie » 20 dec 2012, 13:21
In nl hebben we de RDW rijks dienst van het wegverkeer die regelen en keuren dit soort dingen bij ons
En als je speciale vragen hebt vraag ik het aan de RDW via mail of telefoon
In België zal er ook wel een instansie zijn waar je dit het best kan vragen want die keuren het goed of niet
En als er hier op het forum niet juiste info word gegeven (zonder opzet) dan kost het je als nog meer geld
-
Walllie
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 924
- Geregistreerd: 11 okt 2011, 20:42
- Woonplaats: Arnhem, GD.
- Roepnaam:
- Type wagen: 300SE
- Bouwjaar: 1986
- LPG: Nee
door Donbrodka » 22 dec 2012, 23:34
Als je hem in belgië door de dagelijkse keuring wilt hebben moet je zorgen dat je overal minimum 9 cm bodemspeling hebt.
En als ze zien dat je verlagingsveren hebt zal je een montageattest moeten kunnne voorleggen en moet je de zogenaamde tuningkeuring voor verlaagde voertuigen passeren, waar ze ook de geometrie nakijken.
Ik spuit meestal mijn veren zwart voor montage, en als ze vragen op de keuring dat hij verlaagd is doe ik of ik van niets weet. Heb ik al een paar keer geluk mee gehad
Of je kan hem elk jaar terug omhoog zetten ook natuurlijk
-
Donbrodka
- Expert Boarder
-
- Berichten: 144
- Geregistreerd: 05 nov 2011, 22:02
- Woonplaats: Mechelen, België
- Type wagen: 500SE
- Bouwjaar: 1987
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door B2thejorre » 23 dec 2012, 03:03
De veren zijn zwart hij is afgekeurd omdat er einbach op stond. Om hem te keuren als verlaagd word de wielgeometrie nagekeeken maar bij de achterste wielen is de cambee toch niet regelbaar?
-
B2thejorre
-
door Donbrodka » 23 dec 2012, 15:07
Had je eibach int het zwart overspoten was je er waarschijnlijk wel door geraakt (indien je 9cm bodemspeling hebt)
Of de geometrie kan aangepast worden vanachter weet ik niet. Ik ga de mijne enkel vooraan terug omhoog zetten omdat ik anders geen 9cm heb.
Mijne heeft ook een eiback pro kit maar ik heb de indruk dat het camber achteraan hetzelfde is gebleven (op het zicht)
-
Donbrodka
- Expert Boarder
-
- Berichten: 144
- Geregistreerd: 05 nov 2011, 22:02
- Woonplaats: Mechelen, België
- Type wagen: 500SE
- Bouwjaar: 1987
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten