[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Toerental 560SEL : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 26 nov 2024, 05:26

Toerental 560SEL

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Toerental 560SEL

Berichtdoor BasErinkveld » 23 dec 2012, 15:39

Hallo leden,

Ik heb een 560SEL uit 86. Bij mij loopt af en toe het toerental hoog op tot 1500 min-1en zakt dan weer naar normaal 600 700min-1 Maar gisterenmiddag, na een rondje gereden te hebben, liep de motor 1000min-1 stationair. En vanmorgen viel me op dat bij het starten de motor direct 700 min-1 draaide zonder "choke" functie.
Mijn stationair luchtregelaar laatst nog goed gereinigd in ultrasoonbad bij 560snel. Niet geheel ondergedompeld uiteraard.

Zou het mijn leerlaufmodule kunnen zijn? :-(

Ik hoor graag wat tips.
Mvrgr
Bas
BasErinkveld

Re: Toerental 560SEL

Berichtdoor 560snel » 23 dec 2012, 16:38

lijkt me de leerleufmodule of toch de sigaar zelfs ondanks het reinigen.
is er niemand in de buurt waar je even wat mee kan wisselen?

zonde om een hoop geld uit te geven en dat blijkt dat er iets anders mee is.
waarschijnlijk hebben we wel wat liggen om te testen voor je maar dan zou je een keertje naar zeist of aalsmeer moeten komen.
en weet ook niet of je veel haast hebt ermee, met al die feestdagen voor de deur.
560snel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Rene500SEC » 23 dec 2012, 20:31

Zou sowieso je stappenmotor even inspuiten met WD40
Als je ultrsoon reinigt dan word het allemaal wel erg droog
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor ElGriffo » 24 dec 2012, 01:14

Bij de obv gaat ook vaak je ABS branden
Maar is ook een mogelijkheid
ElGriffo

Berichtdoor BasErinkveld » 24 dec 2012, 09:23

Goedemorgen heren,

Mijn ABS lampje brandt niet onnodig iig. Hans, ik weet dat een verhoogd toerental ook andere oorzaken kan hebben maar al die andere zaken waaronder vacuüm hebben we reeds uitgebreid aangepakt. Waar zit het overspanningsrelais eigenlijk en heeft deze de functie om de elektronica van de "sigaar"/stappenmotor te beschermen?

Stappenmotor op advies van René ingespoten maar niet direct resultaat. Ik heb trouwens visueel geen bijzonderheden op printje van leerlaufmodule kunnen ontdekken. Wil uiteraard niet zeggen dat er een component niet goed werkt.

Waar zou ik beginnen?

Hebben jullie mijn eerdere vraag over de motortemperatuur gelezen toevallig? Heel vreemd vindt ik, zou het idd met smering te maken kunnen hebben zoals Douwe noemde?

Fijne dagen iig en alvast bedankt!

Gr.. Bas
BasErinkveld

Berichtdoor BasErinkveld » 26 dec 2012, 16:49

Heren,

Contactpennen van overspanningsrelais met scotchbrite schoongemaakt maar was niet echt nodig.
Mijn leerlaufmodule (004.545.1132) gewisseld met twee anderen ( 006.545.8532) maar geen gewenst resultaat. Vreemde is wel dat mijn gemonteerde leerlaufmodule niet overeenkomt met de nummers die in EPC worden vermeld. Motor slaat goed aan en loopt even kort 1500 en valt dan keurig terug naar 600. Na 8 SEC gaat motor uit het niets 1000min-1 lopen. Af en toe loopt zelf kortstondig het toerental op tot zon 1500.

Wat zou er toch aan de hand kunnen zijn? As zaterdag gaan we met auto een weekje naar België maar ben er niet geheel gerust op. Hans, is er nog ruimte in de programmering van 5 januari tijdens de nieuwjaarsreptie?

Ik heb inmiddels ook mijn stappenmotor even uit kunnen wisselen met een ander, helaas ook geen verschil.

Prettige 2e kerstdag verder.

Groeten Bas
BasErinkveld

Keer terug naar Techniek