[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
motor loopt niet : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 26 nov 2024, 04:05

motor loopt niet

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

motor loopt niet

Berichtdoor Maurice A » 23 dec 2012, 18:11

hallo

ik ben bezig met mijn 500SEL type 1

de moter loopt niet van de auto

mijn kickdownrelai was kapot heb ik vervangen en toen kreeg ik de auto weer benzine

alleen start de auto niet, als ik wat benzine in de spinnenkop gooi loopt hij meteen maar valt hij ook meteen uit.

er komt wel benzine naar de injectoren toe

iemand enig idee?
Maurice A

Re: motor loopt niet

Berichtdoor Maurice A » 23 dec 2012, 18:20

vergeten bij te zetten op gas liep hij altijd perfect en heb trouwens pas geleden een back-fire gehad?

gas installatie is er inmiddels uit
Maurice A

Berichtdoor Peter1961 » 23 dec 2012, 19:03

En nu is de stuwschijf misschien krom , of heb je dat al gecheckt.
Of de co afstelling staat er zo ver naast dat ie gewoon niet meer start/loopt op benzine.
zou kunnen zijn als je altijd alleen maar op gas reed en startte.
Begin daar eens te zoeken zou ik zeggen.
suc6
Groet peter
Peter1961
Expert Boarder
Expert Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Maurice A » 23 dec 2012, 19:12

hoe kan ik de stuwschijf checken?

hij starte altijd op LPG omdat de relai kapot was
Maurice A

Berichtdoor Douwe » 23 dec 2012, 20:40

luchtfilterbak openen gas verdeel stuk demonteren en hier onder vind je de lmm klep
deze behoort hele maal vlak te zijn mogelijk is dat er een telefoonschijf in zit met een rubberen vlap die niet over de dampen kan
of dat de schijf krom is door de backfire
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor Peter1961 » 23 dec 2012, 20:57

Jep, maar voordat je de zaak demonteert zou ik eerst kijken of ik m aan de praat kreeg door de co stelschroef te verdraaien.
Even je maat of de buurman erbij , die laten starten met de auto en jij met de stelschroef draaien.
Als je dan de slagen onthoudt die je links en of rechtsom draait kun je altijd weer ongeveer terug naar de begin stand al twijfel ik of die goed staat hoor.

KIjk of je hem zo aan de praat krijgt, als dat lukt en hij blijft lopen kun je naar een analyse kast voor de juiste afstelling. Dit geldt dan natuurlijk als de stuwschijf niet alsnog krom is , maar dat merk je wel aan het lopen dan.
Groet peter
Peter1961
Expert Boarder
Expert Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1984

Berichtdoor Maurice A » 26 dec 2012, 20:08

hallo

moet de orginele schijf er weer op of zal het lukken met een telefoon schjf?

rubber is wel wat lichtjes gebogen

mvg
Maurice A

Berichtdoor Neerven » 26 dec 2012, 20:11

Zou met de telefoonschijf ook moeten lukken. Als de gaten maar goed afgedekt worden door het rubber.
Neerven
Moderator
Moderator

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983

Berichtdoor Maurice A » 26 dec 2012, 21:10

ja hijs is lichtjes gebogen het rubber

maar heb het net geprobeerd en hij loopt weer een klein beetje ( wel slecht) maar heb aan de co zitten spelen

dus vandaar dat hjk weer beetje loopt. en er kwam ook heel wat zwarte/blauwe rook van af?

maar ik zal het vanavond en morgen nog een keer proberen met de co en anders een nieuwe schijf kopen

is een 2e hands schijf ook een keuze of?

bedankt voor jullie hulp
Maurice A

Keer terug naar Techniek