Hello
Omdat mijn oude blok het had begeven had ik besloten om tijdens het las werk ook gelijk een andere blok met bak erin te gooien.
Mijn oude motornr begon met 117963, en de motor wat ik er nu in heb begint ook met 117963.. Om even de boel schoon te kunnen maken had ik de spinnenkop er uit gebouwd, en daarna het gasklep daar onder. Heb nog mijn oude gasklep van mijn oude motor er bij, als ik ze vergelijk dan kan ik zien dat de gasklep van de nieuwe blok iets groter is als mijn oude. En dat de thermostaat huis er anders uit ziet.
Ik heb via de service Manuel gekeken naar de 5.0 liter motoren van 1985 en 1984. En ik heb gekeken naar de 560 van 1988. De gasklep van de 560 is de zelfde als wat ik op de nieuwe blok heb.
Nu is mijn vraag aan jullie, ik kom niet uit de benamingen wat er bij staan. Als jullie mij daar bij kunnen helpen zal ik straks minder problemen krijgen bij het aansluiten van de vacuüm leidingen.
Zoals jullie op de afbeeldingen kunnen zien heeft de ene gasklep zo'n witte kastje er aan hangen met vacuüm aansluitingen C-E-D. Dat zelfde heb ik ook op mijn oude blok zitten zonder de elektrische aansluiting.
En op de nieuwe blok zit er alleen een elektrische aansluiting er op, zonder die witte ronde kastje ernaast. En met meerdere vacuüm uitgangen op de gasklep zelf.
Ik zal dus nu die witte ronde kastje niet hoeven te gebruiken omdat de oude gasklep ook niet op de motor past omdat hij iets kleiner is als de nieuwe. De stroom kabel zal ik aansluiten op de kabel van de vacuüm potje naast de zij scherm.
Ik begrijp al de benamingen niet van de 560 afbeelding. Misschien mensen tussen mij kan helpen met het tolken
Alvast bedankt.