[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Deurschakelaars/plafondlamp : Interieur

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 21 jan 2025, 12:50

Deurschakelaars/plafondlamp

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Moderator: Neerven

Deurschakelaars/plafondlamp

Berichtdoor AAR002 » 04 jan 2013, 11:30

Onder de noemer 'kleine irritaties' heb ik last van het volgende verschijnsel.
Als ik de voorportieren open gaat de lamp in het plafond keurig branden, en zoals het hoort ook weer netjes uit als ik de portieren sluit. Tijdens het rijden echter begint de lamp gaandeweg eerst stotterend, en na een tijdje volledig te branden (Bij gesloten portieren uiteraard). Als ik de auto uitzet gaat de lamp na een uur of zo wel weer vanzelf uit. Ik heb de lamp maar helemaal met de schakelaar in de plafonniere uitgezet, omdat ik niet het risico wil lopen dat hij een keer spontaan gaat branden en de accu leegtrekt.
Op de momenten dat de lamp constant brand kan ik rommelen met de deurschakelaars wat ik wil, de lamp gaat niet uit. Als de auto 'koud' is reageert de lamp, zoals gezegd wél netjes op de deurschakelaars.
Een kleine irritatie, maar ik wil wel graag alles correct werkend hebben :-)
Ik heb al de zoekfunctie van het forum gebruikt, maar kan niet echt een oplossing vinden.
Iemand ideeeën hoe dit op te lossen?
AAR002

Re: Deurschakelaars/plafondlamp

Berichtdoor TeunBong » 04 jan 2013, 11:37

Trek alle deurschakelaars er eens uit en spuit er contactspray in.
Waarschijnlijk corrosie.
TeunBong
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Re: Deurschakelaars/plafondlamp

Berichtdoor Douwe » 04 jan 2013, 20:37

ik vermoed een isolatie breuk in de kabel die onder het rijden massa contact maakt
en dan wel in de buurt van de deur schakelaar bekabeling
zou het carrosie zijn dan zou de lamp het juist niet doen als je de deur open doet
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Keer terug naar Interieur