Het is nu 24 nov 2024, 17:41
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
Moderator: Neerven
door Teun de Vries » 16 jan 2013, 21:35
Beste allemaal, rij al een jaar naar v
Volle tevredenheid een SEC 380, het enige probleem is dat de deur als het ware tordeert bij het openen en sluiten van het raam. Hierdoor is als eerste de ankerplaat afgebroken van het raammechaniek, de gaten waar deze mee op de deur zaten waren helemaal uitgewoond. Na ankerplaat te hebben vervangen en eindeloos proberen het raam recht af te stellen heeft het een half jaar gefunctioneerd...tot gister, toen mijn raam uit de strip kwam en los in de deur lag....
Volgens mij heb ik te maken met een kromme deur, maar wie kan me vertellen hoe en wat ? Andere deur ?
Groetjes Teun
-
Teun de Vries
-
door Frank117 » 16 jan 2013, 21:46
Het gebeurt dikwijls dat de binnenplaat tordeert, ook bij de SE. Volgens mij zijn die binnenplaten iets te licht gemaakt.
Het enige wat je kan doen om dit te vermijden, is zorgen dat alles gesmeerd loopt, en dat de ruit goed staat afgesteld.
Ik heb eens een binnenplaat "verzwaard" ter hoogte van de bevestigingspunten van het raammechaniek, dat helpt.
Als je hele deur tordeert, is er toch wel meer aan de hand, misschien is het dan inderdaad een slechte deur.
-
Frank117
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 1031
- Geregistreerd: 25 jun 2008, 20:17
- Woonplaats: Knokke, België
- Type wagen: 500SEC
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Teun de Vries » 16 jan 2013, 21:49
En het goed afstellen van een raam, is dat gewoon schaal 1 op het oog en proberen? Of is er nog een bepaalde manier?
-
Teun de Vries
-
door Frank117 » 16 jan 2013, 21:55
Een SEC raam goed afstellen is niet zo gemakkelijk als van een SE/L.
Best is dat je het raam met de hand op en neer beweegt, dan voel je als het zwaar loopt.
Ook zijn de "einde loop" beugeltjes van belang, die zitten op het raammechaniek, een beugeltje voor de einde loop boven, en nog één voor de onderkant.
Die moeten precies afgesteld zijn, anders blijft de raammotor tegen de ruit duwen. Die loopt dan ergens aan, zodat de deur inderdaad wat zou kunnen vervormen.
-
Frank117
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 1031
- Geregistreerd: 25 jun 2008, 20:17
- Woonplaats: Knokke, België
- Type wagen: 500SEC
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Teun de Vries » 16 jan 2013, 22:01
Oké, klinkt inderdaad zoals ik al gedaan heb.... Echter, zodra het raam bijna boven is duwt ie het raam iets scheef, hapert wat en duwt hem dan weer recht tot ie dicht zit, als hij dichtzit blijft ook de motor gewoon duwen en stopt pas als je de knop loslaat... Maar dat is wel normaal geloof ik
-
Teun de Vries
-
door Frank117 » 16 jan 2013, 22:09
Dat de motor blijft duwen als het raam dicht is, is inderdaad normaal.
Maar er moet toch iets haperen als je raam niet gewoon recht dicht gaat.
-
Frank117
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 1031
- Geregistreerd: 25 jun 2008, 20:17
- Woonplaats: Knokke, België
- Type wagen: 500SEC
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Teun de Vries » 16 jan 2013, 22:17
Ik ga nog een keer prutsen.... Maar ben bang voor mijn deur....
-
Teun de Vries
-
door Leeflang » 16 jan 2013, 22:20
Optimum aut nihil.
-
Leeflang
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 6949
- Geregistreerd: 29 okt 2010, 00:11
- Woonplaats: Twente
- Type wagen: 380SEC
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Teun de Vries » 16 jan 2013, 22:34
Met wat heb je de boel gesmeert dan ?
Voor alle duidelijkheid heeft ie vandaag sus de raam uit de geleider onder vertrokken, die waar het raam aan bet mechaniek vast Zit. Origineel is dit 1 geheel, maar heb het weer gelijmd, en alles weer in elkaar maar krijg het niet mooi lopend...
-
Teun de Vries
-
door Leeflang » 16 jan 2013, 22:52
Met siliconenspray.
Gezien jouw sloop en herstel werkzaamheden kon er wel eens meer aan de hand zijn.
Zie
post83614.html#p83614 voor afstel instructies.
Optimum aut nihil.
-
Leeflang
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 6949
- Geregistreerd: 29 okt 2010, 00:11
- Woonplaats: Twente
- Type wagen: 380SEC
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Teun de Vries » 16 jan 2013, 23:22
kijk....de info van frank en leeflang heb ik wat aan....ga van de week kijken. moet toch ook bij mij mooi kunnen lopen!
-
Teun de Vries
-
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten