door MB280S » 17 jan 2013, 21:39
ook een systeem met stelschroeven en de bovenstaande "gas per emmer erin-doseermechanismen" kan mooi lopen zonder last van backfires te hebben en is zelfs mooi af te stellen rond lambda 1, het benzinesysteem waarmee de W126 uit die tijd is uitgerust is wordt normaal op een paar punten teruggekoppeld, ik meen kvs temp, motorbelasting, hoeveelheid aangezogen lucht en evt een lambda signaal.
natuurlijk ligt de ideale mengverhouding van het LPG systeem in een beperkter gebied als dat je een closed loop geregeld systeem hebt.(teruggekoppeld door lambda). en zal je hier zelf de zomer en winter afstelling moeten doen.
wel dient het onstekingssyteem geheel op orde te zijn, en mag er nergens valse lucht binnen treden, dit zijn problemen die vaak op benzine niet opgemerkt worden, maar als er dan eenmaal op LPG gereden wordt komen deze dingen naar voren omdat LPG nou gewoon een net iets hogere ionisatiespanning heeft en een iets tragere verbranding