[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
kruipolie : Techniek - 2

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 26 nov 2024, 04:30

kruipolie

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Re: kruipolie

Berichtdoor FB 500SEC » 20 jan 2013, 23:16

Is het een vriend of een beunhaas. Zo zou ik mijn vrienden niet noemen. En als ik al weet dat ze er geen verstand van hebben, hou ik ze tegen en laat ze niet aan mijn auto komen.

Ga naar een garage die er verstand van heeft en die zullen de oorzaak vinden, als het al niet lukt met de verkregen advies van hier.
FB 500SEC
 


Re: kruipolie

Berichtdoor Maurice A » 20 jan 2013, 23:18

ja een het is een vriend die ik beunhaas noem, hij zei dat hij er verstand van heeft dus ik heb hem vertrouwd....
Maurice A
 


Re: kruipolie

Berichtdoor MTW-FM » 20 jan 2013, 23:24

fijne vriend,,,hij maakt het stuk,en jij mag het opknappen.

vooral als hij ook nog ermee komt dat de kleppen nu zo ineens niet goed zouden sluiten?? hmmmm......

Zou zoals eerder vermeld ook de bougies eruit draaien,goed schoon maken,kijken of je een goede vonk hebt, en dan weer proberen.
Spinnekop is er wel weer goed opgekomen? (valse lucht)
Stuwschijf even bekijken,of die nog vlak is.
Avatar gebruiker
MTW-FM
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 538
Geregistreerd: 08 jun 2010, 17:40
Woonplaats: Hoogeveen
Roepnaam:
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: kruipolie

Berichtdoor Maurice A » 20 jan 2013, 23:26

stuwschijf heb ik al een keer beetje recht kunnen maken, de lmm rubber is nog goed gij vonkt ook goed even de kabels morgen proberen maar ik heb de volgorde nodig van de verdelerkap naar de bougies een afbeelding
Maurice A
 


Re: kruipolie

Berichtdoor MTW-FM » 20 jan 2013, 23:30

stuwschijf kun je volgens mij alleen maar controleren op vlakheid/rechtheid als je hem eruit haalt,en op een vlakke tafel of werkbank legt...als die niet 100% vlak is,blijft die volgens mij beroerd lopen,en starten een drama
(of ik moet het al verkeerd hebben)

En weet je zeker dat het rubber nog goed is? dat dachten we namelijk ook bij mijn 500SE,,,totdat we de gehele bak los hadden,toen zag je pas dat die compleet gescheurd was!
Avatar gebruiker
MTW-FM
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 538
Geregistreerd: 08 jun 2010, 17:40
Woonplaats: Hoogeveen
Roepnaam:
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: kruipolie

Berichtdoor ElGriffo » 20 jan 2013, 23:33

Als je een originele kap hebt staan de nummers van de cilinders
Bij het pootje. Je begint Bij 1 en dan draait de rotor met de klok
Mee de volgende die dan aan de beurt is sluit je dan aan

De cilinder dichts bij de dynamo is 1 die bij automaatpijlstok 4
De gene bij de stuurpomp 5 en bij de rembekrachtiger 8

Wanneer je hier niet uit komt , verder afblijven en een
Specialist laten komen. Het feit dat je de klep al iets hebt bij
Gebogen voorspeld niet veel goeds
ElGriffo
 


Re: kruipolie

Berichtdoor Maurice A » 20 jan 2013, 23:34

we hebben de rubber etc alles er af gehaaald en met lampje op geschenen leek goede te zijn, ik doe het ook op een vlakke kast( lage kast)
Maurice A
 


Re: kruipolie

Berichtdoor MTW-FM » 20 jan 2013, 23:40

wat ElGriffo ook al zegt,als je aan die stuwschijf hebt lopen buigen,beloofd dat al niet veel goeds!
En je zegt dat het rubber goed LEEK te zijn....dus geen 100% zekerheid?
Als je zeker weet dat EN het rubber nog heel is,en nergens lekt,EN de stuwschijf in orde....zou ik toch maar beginnen om de bougies eruit te halen,kijken hoe die eruit zien (vettig?)
spinnekop zit ook goed vast?
Avatar gebruiker
MTW-FM
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 538
Geregistreerd: 08 jun 2010, 17:40
Woonplaats: Hoogeveen
Roepnaam:
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: kruipolie

Berichtdoor Rambam » 24 jan 2013, 20:27

Hallo, kruipolie in de verdeelkap is volgens mij niet goed, bij mijn W116 kreeg ik ook backfires mijn stuwschijf helemaal krom. Nieuwe stuwschijf met beveiliging erin gezet nieuwe bougiekabels,verdeelkap en rotor en nieuwe bougies loopt weer top.Dus ik zou eerst kijken naar nieuwe verdeelkap en rotor en effe kijken naar stuwschijf, dus luchtfilterhuis eraf halen dan zie je de schijf die moet recht zijn. Bij LPG moet je om de 10.000km zowieso nieuwe bougies erin zetten,anders krijg je backfires het liefst ook bougiekabels. Verlagen van toerental doe je met de bout op de rubberen gasslang volgens mij, kijk bij LPG sectie Groet Rambam
Rambam
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 24 nov 2010, 13:01
Woonplaats: Amsterdam
Roepnaam:
Type wagen: 300SD
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: kruipolie

Berichtdoor MTW-FM » 25 jan 2013, 00:56

verlagen van toerental met de bout in rubberen gasslang? je bent toevallig niet de kameraad van Maurice? haha,gekheid hoor.
Als je lpg-afstelling goed staat,daar niet aan komen,en die is niet voor je stationair,stationair toerental verstel je met 1 van de 2 schroeven op je verdamper (dit is mij zo verteld)

Hij had geen kruipolie in de verdeelkap,maar in zijn spinnekop gespoten toch?
Avatar gebruiker
MTW-FM
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 538
Geregistreerd: 08 jun 2010, 17:40
Woonplaats: Hoogeveen
Roepnaam:
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: kruipolie

Berichtdoor Maurice A » 25 jan 2013, 12:42

ja, maar een bougie kabel zat ook niet goed, bougie kabel 3/4 waren omgedraaid mara door zown 7/8 backfire's kan mijn lmm nog goed zijn of?

en wat is het beste

een lmm met spinnekop kopen of appart?

en wat kan er nog mere mis zijn dan alleen de bougies en de lmm en de rotor afstelling
Maurice A
 


Re: kruipolie

Berichtdoor ElGriffo » 25 jan 2013, 12:47

Losse 560 lm meter heb ik nog wel voor je
Van een 300pk versie met goede schijf
ElGriffo
 


Re: kruipolie

Berichtdoor Maurice A » 25 jan 2013, 12:49

past dat wel op een 500 van 1983?
Maurice A
 


Re: kruipolie

Berichtdoor ElGriffo » 25 jan 2013, 12:52

nee,

Ik dacht dat het over de 560 ging in een 83er ... sorry die gaat niet passen
ElGriffo
 


Re: kruipolie

Berichtdoor Maurice A » 25 jan 2013, 12:54

nee die auto is verkocht aan ariesec voor onderdelen

heb een opknapper gekocht. dus vandaar de 500
Maurice A
 

Vorige

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten

cron