[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
kortsluiting bobine! : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 26 nov 2024, 04:20

kortsluiting bobine!

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

kortsluiting bobine!

Berichtdoor 380 SE C » 23 jan 2013, 14:41

hallo, ik had zojuist het contact er de heletijd op staan van mijn auto omdat ik bezig was met de electrische ramen.
vervolgens rook ik een erg smerige lucht en trok meteen de motorkap open, waar ik een rokende en borrelende hete bobine aantrof, gelijk contact eraf gezet en de brandblusser erbij gepakt, de draden los gemaakt en de bobine buiten neer gelegt.
iemand enig idee hoe dit kan zijn gebeurd?
de (onstekings module) was ook warm

groeten
380 SE C
 


Re: kortsluiting bobine!

Berichtdoor Neerven » 23 jan 2013, 15:35

Langdurig het contact aan is een overbelasting van de bobine. Gevolgen heb je zojuist meegemaakt.
Avatar gebruiker
Neerven
Moderator
Moderator
 
Berichten: 2333
Geregistreerd: 01 aug 2010, 11:14
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: kortsluiting bobine!

Berichtdoor Assklasse » 23 jan 2013, 15:38

Heb ik ook gehad.
Mijn bobine klonk als een waterkoker!
Blijkbaar zit er in de oude ontstekingsunits geen beveiliging die de stroom onderbreekt bij stilstaande motor.
Hierdoor blijft de bobine continu onder spanning staan waardoor hij loeiheet wordt en dus aan de kook gaat.
Ik heb er een nieuwe bobine in gezet en zorg er nu gewoon voor dat het kontakt niet te lang aan staat zonder lopende motor. Er zijn nieuw type onstekingsunits te koop maar het is mij nog niet duidelijk of die beveiliging daar wel in zit.
Ik heb er verder geen schade aan overgehouden, moest wel ff poetsen om alle teer overal af te krijgen.
Avatar gebruiker
Assklasse
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 61
Geregistreerd: 21 nov 2010, 21:04
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Roepnaam:
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: kortsluiting bobine!

Berichtdoor Douwe » 23 jan 2013, 19:48

dit is een bekend probleem
dus niet onnodig je wagen op contact laten staan
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: kortsluiting bobine!

Berichtdoor Peter 500SEC » 23 jan 2013, 20:20

Om de werking van de ramen te testen, hoef het contact niet aan te staan

Contactslot in de eerste stand is reeds voldoende ;)
Peter 500SEC
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten

cron