Help! De motorkap kabel van mijn 380SE uit 1981 zit muur vast. En de motorkap zit links en rechts in het slot. Het handeltje voor de ontgrendeling is ondertussen afgebroken
En met een tang (zoals beschreven in
viewtopic.php?f=11&t=448&p=4201&hilit=+motorkap+kabel#p4201) krijg ik er ook geen beweging in. Ook niet als iemand op de motorkap drukt. De kabel zit muur vast maar is niet afgebroken. (Misschien nog niet hard genoeg getrokken
).
Ik vermoed dat de kabel naar de linker en rechter vergrendeling loopt. Ik heb een plaatje bijgevoegd wat ik op het internet vond. Maar ik weet het niet zeker want ik heb er nog nooit opgelet (en nu zit de kap dicht en kan ik niet kijken).
Als ik tussen de motorkap en koplampen door gluur denk ik dat de kabel zie en waar deze vast zit op de vergrendelingen. Maar er is lastig bij te komen met een schroevendraaier zonder de boel te beschadigen. Ik ga van het weekend proberen om een haak te maken om er beter bij te kunnen.
De linker en rechter vergrendeling hebben levers waar de kabel aan vast zit (dit zijn niet de drukpunten die je normaal gebruikt om de kap te ontgrendelen). Weet iemand of deze levers van zowel de linker als van de rechter vergrendeling naar rechts bewegen (als je voor de auto staat) of bewegen ze naar elkaar toe (net als de twee drukpunten die je normaal met je vingers indrukt voor het ontgrendelen van de motorkap).
Tips zijn welkom!
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.