[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
rechter verwarming kan alleen maar warm : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 26 nov 2024, 01:33

rechter verwarming kan alleen maar warm

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

rechter verwarming kan alleen maar warm

Berichtdoor Albert 112 » 03 feb 2013, 21:44

Alweer een vraag over de verwarming. even een korte uitleg mijn verwarming doet het aan de linker kant prima maar aan de rechter kant kan ik draaien aan het wieltje wat ik wil maar hij blaast alleen maar warme lucht. ik heb vanmiddag het wieltje losgehaald en het koperen "veertje" schoongemaakt en wat meer naar het printplaatje gebogen. Ook heb ik het stekkerje van het duo ventiel schoongemaakt en ingesprayed met contactspray. Nadat ik hoopvol een proefrondje ben gaan rijden blijkt het probleem nog niet te zijn verholpen :? . Moet ik nu een nieuw duoventiel kopen of kan het ook nog wat anders zijn? misscchien is er iemand die nog tips heeft?

Groeten Albert
Albert 112

Re: rechter verwarming kan alleen maar warm

Berichtdoor Arjan » 03 feb 2013, 22:54

Duoventiel kan ook aan de binnenkant vastzitten. Dan gaat dat spoeltje aan de binnenkant niet meer op en neer. Kan ook zijn dat het rubber ringetje kapot is.
Zul je't toch even open moeten maken.

Gelukkig zijn er reparetiesets voor. Zie zoekfunctie hier.
Gelukkig kan je ze ook gewoon in't geheel nog kopen, die duoventielen.

Gr.
Arjan
Wie remt heeft energie verprutst...
Arjan
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300SE
Bouwjaar: 1989
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor FB 500SEC » 04 feb 2013, 00:14

Klopt, waarschijnlijk een kant defect had hetzelfde probleem. Met beide kanten warm, na vervanging met een gebruikte exemplaar werkt een kant goed en de andere kant (rechts) nog steeds niet naar behoren, alleen warm lucht. Binnenkort de ventiel er weer uit halen kijken wat eraan mankeert.
FB 500SEC

Berichtdoor Albert 112 » 04 feb 2013, 00:29

Oké, dank jullie wel voor het advies. Ik zal het ventiel eens gaan losdraaien. Zag er een beetje tegen op maar hoor wel dat ik er niet onderuit kan.

Zal laten weten hoe het gaat aflopen.

Groeten albert
Albert 112

Berichtdoor Douwe » 04 feb 2013, 18:32

over het algemeen is het zo dat als hij alleeen maar warme lucht wil blazen dat het duo ventiel geen spanning krijgt op dat ventiel
mogelijk is de spoel defect geraakt
als het ventiel inwendig stuk zou zijn wil de kachel bij hogere snelheid niet warm blijfen
dus ik denk dat je spoel geen spanning krijgt of dat hij defect is geraakt
en dat je plunjer wel goed is
jammer albert dat je niet even een woon of leef omgeving hebt ingevult dan krijg je eerder een hulp aanbod
ik kan wel zeggen van kom maar even bij mij langs ik heb nog wel een stuk of wat spoelen liggen
maar ja als je ergens in limburg woond word dat toch wat lastiger :D
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor Albert 112 » 06 feb 2013, 00:00

Hallo Douwe mooi dat je me weer wat verder geholpen hebt. Ik woon in Gorssel een dorpje tussen Deventer en Zutphen ik zal dit direct even toevoegen aan mijn status. Verwarming blijft ook bij hogere snelheden gewoon warme lucht uitblazen kan dus ook de spoel zijn. Zal het dit weekend eens gaan bekijken. Loopt er trouwens veel vloeistof weg wanner ik de slangen los haal?
Albert 112

Berichtdoor Erik450 » 06 feb 2013, 00:07

Dat komt goed uit, ik kom ook uit de buurt van Zutphen. Misschien kan ik wel het een en ander losdraaien. Mischien kom je daar verder mee. of je haalt hem bij mij uit de auto. Mijn vriendin zit toch meestal aan de rechterkant.

Groeten Erik Jan
Erik450
Silver Boarder
Silver Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 260SE

Berichtdoor Albert 112 » 06 feb 2013, 00:15

Alleen maar los draaien kom ik niet verder mee :whistle: Kom van het weekend wel even langs kunnen we weer fijn naar die mooie wagens kijken en een bak koffie drinken.
Albert 112

Berichtdoor Arjan » 06 feb 2013, 09:51

Kan je beter bij Hans en Danker doen dan in de hobbyclub. Ook in Zuthpen.
Wie remt heeft energie verprutst...
Arjan
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300SE
Bouwjaar: 1989

Berichtdoor Douwe » 06 feb 2013, 18:11

zo lang je koel systeem druk loos is kan je rustig het ventiel los draaien zonder problemen
maar let even op bij het weg nemen van de spoelen dat je niet aan de stalen plaat trekt
maar even aan de uit einden van de plunjers de boel eruit trekken
anders trek je de bedrading die aan deze stalen plaat zit kapot
het gaat hier om heele dunne draadjes die niks kunnen hebben
maar voor je de boel los trekt meet dan eerst eens je spoelen door
als je van te voren al weet dat hier 1 van stuk is dan weet je dat je niet verder hoeft te zoeken
en dat vermoedelijk de verbinding tussen speol en de contacten op de stalen plaat stuk zijn ;)
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Albert 112 » 06 feb 2013, 22:44

Oké Douwe heb hier op het forum al gelezen hoe ik het moet doormeten. Ga zaterdag een poging wagen.
Albert 112

Berichtdoor Douwe » 07 feb 2013, 11:22

ik ben benieuwd :D :D
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Albert 112 » 09 feb 2013, 21:39

Vandaag naar de hobby club in Zutphen geweest. Danker en Hans hebben me geholpen met het duo ventiel. Het probleem was dat 1 van de plunjes niet ver genoeg naar buiten werd geduwd. Na wat prutsen hebben we de plunje van een ander ventiel overgezet in mijn ventiel en het probleem was opgelost. Helemaal super. Gelijk ook een paar remblokken en schijven meegenomen. Vervolgens thuis de schijven erop zetten, dat wil zeggen dat dacht ik. De nieuwe remblokken waren zo gemonteerd maar toen moest de schijf eraf! Dit is nog niet gelukt heb er nu iets beweging in maar hij wil nog niet naar voren over de naaf komen. Heb nu alles ingespoten met WD40 en hoop dat ik er morgen meer beweging in krijg. Ik heb er denk ik wel 1000 keer met een hamer opgeslagen maar het helpt tot nu toe nog weinig. Morgen zullen we weer verder prutsen
Albert 112

Berichtdoor FB 500SEC » 10 feb 2013, 00:57

Ik ga ervan uit dat je het schroefje ook los heb gehaald en natuurlijk van de handrem, als dat het geval is moet het loskomen. Advies is op verschillende plaatsen blijven hameren naar je toe tot het loskomt.
FB 500SEC

Berichtdoor Albert 112 » 10 feb 2013, 22:48

Bedankt Hans voor het aanbod maar vanmiddag even een goeie krik geleerden toen durfde ik meer kracht te zetten en was het een fluitje van een cent. Remmen weer helemaal perfect en de kachel weer goed. Kortom het was een mooi weekend. Kom morgen avond even het gereedschap terug brengen in Zutphen dat ik per ongeluk in de auto was blijven liggen.
Albert 112

Berichtdoor Albert 112 » 10 feb 2013, 22:50

Bedankt Hans voor het aanbod maar vanmiddag even een goeie krik geleend en toen durfde ik meer kracht te zetten en was het een fluitje van een cent. Remmen weer helemaal perfect en de kachel weer goed. Kortom het was een mooi weekend. Kom morgen avond even het gereedschap terug brengen in Zutphen dat per ongeluk in de auto was blijven liggen. :oops:
Albert 112

Keer terug naar Techniek