[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
vacuüm s/e knop : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 26 nov 2024, 01:25

vacuüm s/e knop

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

vacuüm s/e knop

Berichtdoor Kraay » 07 feb 2013, 09:45

Hallo, ik heb gisteren een andere bak gekocht met een s/e en mijn auto heeft die schakelaar ook. Maar ze hebben de bak ooit vervangen door een zonder die aansluiting op de bak. Nu vraag ik me af waar ik die vacuumleiding op mijn auto aan moet sluiten. Heeft iemand een foto of duidelijke uitleg?
Kraay

Re: vacuüm s/e knop

Berichtdoor Douwe » 07 feb 2013, 11:29

onder de motorkap in het rechtervoor spatbord zit een vacuüm schakelaar /relais
hier word de bak op aan gesloten
mogelijk zit dit nog bij jou op het binnen spatbord vlak bij de koplamp en ABS pomp
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor Kraay » 07 feb 2013, 13:37

ABS pomp zit toch links? Hij kan dus zowel links als rechts in het spatbord zitten?
Kraay

Berichtdoor Douwe » 07 feb 2013, 15:20

mijn fout ik bedoelde links
valt niet mee met koorts te denken :D :D
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor RD500SEC » 10 feb 2013, 12:01

In de E stand wordt de bedoelde magneetschakelaar op het binnenscherm bekrachtigd en komt er vacuüm op de aansluiting van de bak waardoor de bak bij lagere toerentallen schakelt. Geef je kickdown wordt de schakelaar overruled en is de magneetschakelaar niet meer bekrachtigd en staat de aansluiting op de bak in verbinding met de buitenluchtdruk, net als in de S stand.

Groet Richard
RD500SEC
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek