door Fun » 11 feb 2013, 21:00
Hallo,
“Even voorstellen” Ik ben Jan en woon in het hartje van Drenthe.
Rij inmiddels alweer 6 jaar W126. Mijn eerst was een 280SE uit 1981 op gas. Ik heb hier fijn mee gereden en als de klepjes waren afgesteld, dan reed dat 6 cilindertje in-lijn toch geweldig, maar heb toch ook wel regelmatig problemen gehad met ontsteking, back-fire en start problemen. Omdat ik nu niet zo veel meer rijd (ongeveer 3000km/per jaar), heb hem ingeruild en een 500SEC aangeschaft bij de firma Marcel Kappen uit Dalen. Deze 500 komt uit Zuid-Frankrijk, een echtpaar uit Zwitserland emigreerde naar Frankrijk, en had deze wagen meegenomen en nu afstand van gedaan. De 500SEC is geheel nieuw overgespoten, inclusief bumpers en zijpanelen, niet omdat het schade had maar de lak was dof geworden door de zon. Bij aanschaf is er een nieuw aircopomp gemonteerd met nieuw type vulnippels, en gevuld met R134A koudemiddel. Ook bij aanschaf een tectylbehandeling laten ondergaan bij firma Span tectyl uit Groningen. Ik heb hem nu ongeveer 1 ½ jaar en tot nu toen geen problemen gehad en het rijd fantastische. Alle functies werken en hier op het platteland rij ik ongeveer 1 op 6, maar op de lange afstand (op de cruise) 1 op 9. Ik ben niet een type die veel sleutelt, maar iemand die zeer graag in rijdt en poets. Krijg trouwens wel veel positieve reacties (dat het nog zo goed uitziet), wat de hobby leuk maakt. De velgen (Rial) heb ik via marktplaat gekocht en Michelin banden ondergezet (voor 205mm, achter 225mm) wat ik persoonlijk zeer sportief vind. De jaartalen 1983 staan er nog in, ik weet niet of deze velgen de originele sportvelgen waren toen die tijd, want er zaten kroonkurk types onder. Maar misschien kan iemand mij dat vertellen.
Groeten, Jan
500SEC.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.