Ik ben van plan om zeer binnenkort een setje nieuwe banden aan te schaffen voor mijn 300SD, type1.
Ik heb de kroonkurkvelgen, 14inch wat volgens mij origineel zou moeten zijn voor een 1e type W126.
Momenteel zitten er Viking City Tech banden op 195/70/r14 , dit zijn zomerbanden welke waardeloos zijn!
Ik heb (te)vaak meegemaakt dat met nat weer en flink remmen de auto gewoon doorschuift en (te) snel zijn kont wil omgooien bij bochten.
Helaas zaten deze banden er al op toen ik de auto kocht in 2012 dus het is ff niet anders.
Ik ben dus zoekende naar A kwaliteit banden, michelin / vredestein bijvoorbeeld of een vergelijkbaar merk band met 195/70/r14.
Ik kom telkens uit op:
Michelin , Energy saver plus
Vredestein , Hi trac 2
Vredestein , snow trac 3
Vredestein , quatrac 3
Bovengenoemde banden zitten allemaal tussen de 73 en 90 euro per stuk bij de goedkopere bandenboeren.
Wie heeft ervaring met bovengenoemde banden en dan vooral met NAT / regenachtig weer!
Ik rijdt nooit in de winter met de auto dus winterbanden zie ik niet zitten omdat de auto dan gestald staat.
Wie heeft ervaring met andere A kwaliteit banden met bovenstaande specificaties(195/70/r14)
ik heb al de nodige tijd gestopt in de zoekfunctie maar die geven geen volledig antwoord op mijn vraag vandaar toch deze oproep.
Ik kijk al uit naar de reacties!
Groet en alvast dank.
Anthony