[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
stottert voor het leven : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 26 nov 2024, 01:38

stottert voor het leven

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

stottert voor het leven

Berichtdoor elcamino » 03 maart 2013, 21:39

Ik heb een tijdje geleden mijn motor gewassen (zag er als nieuw uit :D )
Maar toen ik weg wilde rijden deed ie een beetje raar, maar dat was het begin van veel ellende.
Want de auto is alleen maar nog meer gaan stotteren, ik moet vol gas rijden om op de 50kmh te komen. En als ik m op benzine zet dan draait ie alleen stationair, als je een beetje gas geeft valt ie uit.

Er is al gekeken naar bougies, bougiekabels, bobine, kleppenspeling. (door universele garage)

Is er iemand die dit probleem herkent, en mij een bepaalde richting op kan helpen (ja de dealer hahahaha :? )

Alvast bedankt
elcamino

Re: stottert voor het leven

Berichtdoor ElGriffo » 03 maart 2013, 21:45

ALs het gekomen is na het wassen van de motor dan kan het niet anders dan vocht zijn.

Ergens moet er vocht zitten, in stekkerverbinding, bobine bougiegaten etc.

toch even goed alles nalopen
ElGriffo

Berichtdoor Oene_ » 03 maart 2013, 21:54

ik doe het ok wel maar niet meer met benzine autos.diesel wel.hoe heb jij de auto gewassen met de hogedrukreiniger.
Oene_

Berichtdoor elcamino » 03 maart 2013, 21:57

Ik heb met ontvetter en een borstel geboend en vervolgens met de hogedrukspuit afgespoeld (best dom achteraf)
elcamino

Berichtdoor Flashnr1 » 03 maart 2013, 22:11

Moet kunnen hoor maar waarschijnlijk zit er vocht in de verdeler dus kap eraf en ff lekker droogblazen en hier en daar met WD40 inspuiten ook in de verdelerkap dan tjoekelt ie weer hoor :D
Flashnr1
Silver Boarder
Silver Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1980
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor DeKramer » 03 maart 2013, 22:12

Ik zou de verdelerkap demonteren en daar alles goed drogen met een fohn.
Beter duur dan niet te koop !!!
DeKramer
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1982

Berichtdoor MTW-FM » 03 maart 2013, 22:34

even in het donker starten...en stationair laten lopen...als er nog ergens vocht zou zitten betreft de bougiedoppen,verdeelkap, moet je dit gaan zien vonken.

anders even laten lopen,en al je ontstekingsdelen met een plantenspuit inspuiten,en dan nagaan bij welk onderdeel hij er sterk op reageerd...daar zal je probleem waarschijnlijk zitten.
MTW-FM
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1982

Keer terug naar Techniek