Hallo VIP,
Als ik het goed begrijp zijn er een aantal zaken meeverhuisd met de ombouw naar 560, maar is dit niet allemaal even professioneel uitgevoerd. Als je onder de motorkap kijkt vind je daar waarschijnlijk geen duoventiel maar een monoventiel voor de verwarming. Als dat zo is heeft jou auto oorspronkelijk een volautomatische airco gehad met één temperatuurinstelwiel en drukknoppen, en heb je de verklaring waarom er maar één temperatuurinstelwiel aangesloten kan worden.
De losse draden waar je naar verwees die achter je teller vandaan komen gaan naar het driehoeklampje in je km teller, zoals je aangaf. Dit is het waarschuwingslampje van de ASR en knippert als het systeem in werking is.
Kijk eens onder de motorkap of je een hydraulische eenheid op het rechter binnenscherm kunt ontdekken met ASR erop gedrukt, of, ook een mogelijkheid: het ABS systeem op het linker binnenscherm is gecombineerd met ASR, dit is er dan opgedrukt.
Het meest waarschijnlijke is dat je deze componenten niet aantreft, wil je dit aansluiten zul je uit de donor de originele kabelboom mee moeten verhuizen naar de om te bouwen auto, dit betekend volledig strippen en weer opbouwen van de auto.
Niet elke ombouwer pakt het zo grondig aan.
Bedrading uit de donor knippen en aan sluiten in de om te bouwen auto is eigenlijk niet te doen, hoewel beide W126, zijn het electrisch gezien totaal verschillende auto's.
Desondanks heb je een geweldige auto met een vracht aan koppel en enorm veel vermogen om van te genieten, al zal niet elk lampje of elke optie werken.
Groet, Richard