Misschien een beetje een rare titel voor dit topic,maar het is ook iets vreemds wat ik met mijn auto heb nu....vandaag de auto gestart,zoals gewoonlijk op benzine,,,,daarna overgeschakeld op gas....normaal loopt die dan niet direct helemaal rustig stationair,maar een beetje onrustig,iets 'hobbelig'
Vandaag had ik de radio uit....auto gestart (sinds vrijdag niet meer gestart of in gereden,en met dit weer onder een dekentje van vastgevroren sneeuw,dus hij was wel echt koud. En wat denk je? toen ik hem op gas overschakelde liep hij zooo rustig,echt super! vond dit erg vreemd...zelfs het wegrijden,en het gedrag van de auto was niets over te klagen....op een gegeven moment voelde ik hem stationair niet eens lopen als ik stilstond, na een 800-900 meter gereden te hebben,moest ik even ergens zijn,en heb hier de auto stationair laten lopen,en hij liep net zo rustig en stil,dat had die anders nooit.
Het enige wat nu verschilt van anders is,dat ik de radio uit had,en het frontje er voor weg...nu zegt mijn gevoel dat dit niet mogelijk is,dat het lopen van de auto hierdoor verander,of bepaald word.
Misschien dat jullie hier een conclusie,of mening over hebben?
Wat ik nog wel in zat te denken is:
-Dat de afstelling (ondanks de afstelling bij de hobbyyhut aan de kast) toch nog ietwat te rijk is,maar door het koude weer,een goede afstelling van lucht/brandstof heeft (dan zou dit minder moeten worden als het weer wat warmer word)
-Of,dat de slangetjes die nu nog een licht vacuümlek veroorzaken door de kou zo hard zijn,dat ze niet konden verschuiven o.i.d. waardoor er een mooi constant vacuüm ontstaat?
Is er iemand die hier een verklaring voor heeft? vind het erg apart.
Morgen ga ik hem weer starten,met koude motor,met de radio uit,,dan zullen we zien of het toeval is,of dat er daadwerkelijk een verband bestaat.