In koude toestand is het starten lopen. (Ook na 2 weken onder een pak sneeuw gestaan te hebben) Dus naar mijn idee valt drukverlies in het brandstof systeem of ontsteking af. Er zijn goede geteste en gereinigde injectoren in gekomen om het eventueel "na lekken" uit te sluiten.
Heb de leerlauf uitgewisseld met een goede, geen resultaat. Heb zover bekend geen vacuüm lekken. Bobine is uitgewisseld zonder resultaat. Interessant is dat ik de Benz na een stuk rijden 2,5 uur heb laten staan met temperatuur onder 0 graden. En wederom moest ik 3 maal aanhalen voordat hij liep. Mijn conclusie is dat het probleem niet perse te maken heeft met de temperatuur van de motor of onderdelen.
Na testen van de stappenmotor bleek deze niet meer 100% te zijn. Heb een goede geteste en gereinigde gekocht om deze uit te wisselen met die van mij. De motor liep voorheen ca. 700rpm in P , met de nieuwe sigaar ruim 1000rpm. Gisteravond bij Marco in Zeist geweest, en de co afgesteld met de nieuwe sigaar. Dat ging op benzine prima, hij liep netjes stationair. Alleen het gas kregen we niet goed. We kregen geen juiste co en labda waarden afgesteld. (Hopelijk zeg ik het goed Marco

Mijn "oude" sigaar terug geplaatst, en het afstellen op benzine en gas ging prima. Weer de "nieuwe" er in en de gas afstelling bleef problemen geven.
Ik weet niet of het warme starten en het niet goed af kunnen stellen van het gas met elkaar te maken hebben. (Hij start op benzine) Ik dacht met het wisselen van de sigaar mijn start probleem te tekkelen. Maar dat wilde gisteren niet lukken. Misschien heeft er iemand tips of suggesties?
Groet,
Frank