[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Koplampunits vervangen : Carrosserie & Exterieur

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 15:38

Koplampunits vervangen

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Moderator: Neerven

Koplampunits vervangen

Berichtdoor TheWolf » 24 maart 2013, 16:22

Vorige week plaatste ik al een bericht dat mijn Europeese koplampunits in mijn Amerikaanse SD niet goed zijn, ze geven nauwelijks licht. Nu heb ik gelukkig de originele koplampunits erbij gekregen en die, als ik ze er bij houd en het stekkertje even aansluit, doen het wel prima.

Kortom ik wil die Amerikaanse units er terug in zetten. Volgens mij zijn dat gewoon een paar schroefjes en klaar is Kees. Of zie ik iets over het hoofd, als zeeeeeeeeer beginnende sleutelaar?
TheWolf

Re: Koplampunits vervangen

Berichtdoor ElGriffo » 24 maart 2013, 16:25

Apart ? :blush:

Je hebt een H4 lamp met 12 Volt

Wanneer je reflector goed is , de lamp goed in de lamp zit , de lamp goed is afgesteld en je
inderdaad de volle 12V aan bord hebt dan zou het moeten werken
ElGriffo

Berichtdoor Vlim » 24 maart 2013, 16:36

Ik meen me te herinneren dat de pinverdeling van de stekkers anders is.
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor TheWolf » 24 maart 2013, 17:07

Klopt, de pinverdeling is anders en daar is al heel wat over geschreven. Zou met een adaptertje eenvoudig te regelen zijn. Echter zit ik hier op Curacao en is hier aan zo'n adaptertje niet zo makkelijk te komen.

Nu is het dan ook zo dat de Europeese koplampen op een andere manier zijn aangesloten maar nu heb ik stadslicht of groot licht maar geen dimlicht wat ik juist nodig heb.

De Amerikaanse units heb ik en kan die que electra gewoon aansluiten met de originele stekker dus dan heb ik dat probleem niet meer.

Mijn vraag is of het inderdaad eenvoudig is om de units te vervangen? Ik zie aan de bovenkant een paar schroefjes en zie dat ik het stukje carosserie onder de koplamp zo te zien ook kan verwijderen (heb geen koplampruitewissers). Maar zitten er ook nog andere (verborgen) schroefjes?
TheWolf

Berichtdoor Neerven » 24 maart 2013, 17:16

Nee, zijn alleen die 2 schroeven aan de bovenkant.
Neerven
Moderator
Moderator

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983

Berichtdoor Bayram » 24 maart 2013, 17:36

Knipperlichten eruit. Je ziet een bout zitten om de lijst onder de koplamp weg te halen.
Schroefje bij die lijst ook losschroeven. Lijst verwijderen. Je kan nu bij de bout onder de lamp.
Bovenste bouten loshalen, en de lamp er voorzichtig uithalen.
Stekker en kabel voor vacuĆ¼m loshalen, en je bent klaar.
Bayram
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300SE
Bouwjaar: 1986

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur