Gerko, voor je aan je turbo gaat werken zou ik even je verstuivers (laten) controleren. Vaak verstuiven ze niet allemaal meer en is een 'piesstraal' van een van de verstuivers oorzaak van rookontwikkeling en hoog verbruik.
http://www.erkotech.eu levert Monark verstuivers die beter zijn dan de originele.
Met jouw verbruik heb je ze er zo uit. Doen!
Jouw diesel moet na het terugdraaien van de contactsleutel direct afslaan, zo niet en dieselt de motor kort door, dan heb je ergens een vacuümlek en dit is van invloed op je turbodruk. Onder je inlaatspruitstuk zit een Y-split rubberen overgang (vlak bij je ALDA, die op je brandstofpomp zit) deze is vaak gescheurd, of sluit niet goed af en kost 2 euro. Vervangen dus.
Mijn SDL rijdt 204.7 km/h op de gps, vandaag gecontroleerd voor je en meer dan dit kreeg ik er niet uitgeperst. Mijn teller geeft hetzelfde aan, deze heb ik een tijd terug voorzien van een regelbare weerstand en derhalve afgesteld op echte km's. Een 'post' hiervan staat op het forum hoe dit te doen.
Overigens is mijn gehele inlaatspruitstuk na EGR modificatie in de ontvetterbak geweest en heeft 0 koolaanslag, dit doet ook wel iets denk ik. (Meer luchtvolume)