Het is nu 24 nov 2024, 16:12
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
Moderator: Neerven
door Robje1968 » 08 apr 2013, 15:03
Heb even gezocht maar kan alleen vinden dat als je al een wat ouder raamrubber hebt, deze het beste te vervangen als je bv het achterraam eruit haalt voor werkzaamheden.
Nu staat bij mij op de planning midden mei te beginnen met het restaureren van een aantal delen aan de achterzijde en hiervoor zal het achterraam er uit moeten (voor het spuiten).
Het huidige rubber zit er slechts 6 maanden in, is deze dan opnieuw te gebruiken en hoe krijg je die er heel uit?
Is wel gekit tussen rubber en carrosserie.
-
Robje1968
-
door Frankbnm » 08 apr 2013, 15:27
Ik zou gewoon een nieuw rubber pakken... Als de auto gespoten zou zijn en na 2 maanden zit er weer roest door evt lekkage sla je jezelf voor je kop!
-
Frankbnm
-
door Rene500SEC » 08 apr 2013, 16:55
Gewoon een ORGINELE bij Marco (elgriffo) bestellen.
Die zijn namelijk voorgevormt en een imitatie niet.
Dat is gegarendeerd gezeik en dat je ruit misschien wel breekt.
-
Rene500SEC
- Verbannen
-
- Berichten: 2369
- Geregistreerd: 30 apr 2009, 19:59
- Woonplaats: 's-Hertogenbosch
- Roepnaam:
- Type wagen: 500SEC
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Erik450 » 08 apr 2013, 17:01
Ik heb het rubber dat er orgineel in zat weer gebruikt, de oude was erg goed schoon te krijgen, en deze was idd voorgevormd, wat beter is dan een universeel rubber, en na een half jaar nog steeds geen lekkage, zoals ik ook verwacht had. De ruit fijn in de hibryseal beglazingskit van Den Braven gezet.
Groeten Erik Jan.
-
Erik450
- Silver Boarder
-
- Berichten: 175
- Geregistreerd: 01 jul 2012, 20:15
- Woonplaats: Harfsen
- Roepnaam:
- Type wagen: 260SE
- Bouwjaar: 1986
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Robje1968 » 08 apr 2013, 17:24
Er zit nu ook een originele in en als er een nieuwe komt is die ook weer origineel.
Maar omdat het huidige rubber pas een half jaar oud is, zou ik deze het liefst weer gebruiken. Zonde van het geld toch.
Zou graag willen weten hoe je het rubber kan demonteren zonder deze te beschadigen.
-
Robje1968
-
door Erik450 » 08 apr 2013, 17:29
Als je een goede kit hebt gebruikt dan wordt het moeilijk, dan hecht deze enorm goed aan het rubber en de ruit. Maar ik zou het altijd proberen, aan de ruit moet deze het makkelijkst lossen. en met je vingers de kit eruit proberen te rollen. Snijden moet je niet doen dan verniel je het rubber, met een latje of een ander stroef voorwerp kun je proberen de kit van het rubber af te ""schuren". Veel succes.
-
Erik450
- Silver Boarder
-
- Berichten: 175
- Geregistreerd: 01 jul 2012, 20:15
- Woonplaats: Harfsen
- Roepnaam:
- Type wagen: 260SE
- Bouwjaar: 1986
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door ElGriffo » 08 apr 2013, 18:01
Ik dacht dat mijn " oude " rubber ook nog goed was en bij de restauratie hergebruikt
Rubber bleef lekken ..... heb nu de ruit er toch uitgehaald en gelijk een nieuwe rubber
besteld
-
ElGriffo
-
door Warmerdam » 08 apr 2013, 18:14
bij steronderdelen febi €49.50 zelf vervangen gaat prima.
Gr. wout
-
Warmerdam
-
door ElGriffo » 08 apr 2013, 18:17
Je hebt Mercedes en zastava
De keuze is aan jullie zelf
-
ElGriffo
-
door Heijtec » 08 apr 2013, 20:11
Ik heb afgelopen zaterdag met Douwe mijn achtraam vervangen en heb een gebruikt rubber geplaatst.
Dit rubber was niet erg oud en nog goed soepel, het ging prima.
Daarna gehele rubber afgekit.
Jeroen
-
Heijtec
- Expert Boarder
-
- Berichten: 98
- Geregistreerd: 21 jun 2008, 22:41
- Woonplaats: Prov. Friesland Minnertsga
- Roepnaam:
- Type wagen: 500SEL
- Bouwjaar: 1982
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens:
door Robje1968 » 08 apr 2013, 20:39
Denk dat ik het gewoon probeer en als die beschadigd dan vervangen, is niet anders.
De rand onder het rubber gaat ook gespoten worden dan kan ik eerst proberen de kit los te maken.
-
Robje1968
-
door Douwe » 08 apr 2013, 20:41
het demonteren van de achterruit is natuurlijk wel afhankelijk van wat voor kit je hebt gebruikt
en als je heel voorzichtig bent en met meerdere mensen bent kan je de ruit er wel heel uit drukken
maar dan wel met rubber aan de ruit en uit de carroserie
voor al niet stoten tegen de ruit maar een vloeiende druk het beste gaat dit met de voet in een hoek beginnen en de druk er op houden
als er dan iemand buiten tussen het rubber en de carroserie de kit los snijt dan zal hij er vast goed uit komen
en of je het rubber kan her gebruiken is sterk afhankelijk of je het rubber goed kan ontdoen van de oude kit
want je ruber zal brandstschoon moeten zijn om hem her te gebruiken
-
Douwe
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 8864
- Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
- Woonplaats: Sexbierum
- Roepnaam:
- Type wagen: 420SE
- Bouwjaar: 1986
- LPG: Ja
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten