Het is nu 24 nov 2024, 15:42
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
Moderator: Neerven
door Peter 500SEC » 09 apr 2013, 22:08
Is het mogelijk om in de kofferbak van een W126 een z.g.n. "Heckklappen / kofferbak dämpfer" te monteren ?
-
Peter 500SEC
-
door Brinkerz » 09 apr 2013, 22:12
Het lijkt me lastig gezien de draai die de klep maakt. Ik zou niet weten hoe je die zou willen bevestigen.
Waarom wil je dit doen als ik vragen mag?
Van W108 280S 1971, W201 190E, W124 200TD 1988, W168 A170 2003 naar W126 300SD 1982
-
Brinkerz
- Gold Boarder
-
- Berichten: 556
- Geregistreerd: 26 jul 2010, 01:41
- Woonplaats: Zuidhorn
- Roepnaam:
- Type wagen: 300SD
- Bouwjaar: 1982
- LPG: Nee
door Peter 500SEC » 09 apr 2013, 22:15
Het komt weleens voor dat ik beide handen vol heb en dan op het slot van de kofferdeksel druk en deze vervolgens met een klap open vliegt
-
Peter 500SEC
-
door Brinkerz » 09 apr 2013, 22:30
Wellicht een korte straffe demper aan de achterzijde van het scharnier maken en die met de andere kant vast zetten aan de plaat onder de hoedenplank. Maar of je de juiste lengte kan pakken.
Lijkt me een goed idee en ik ze je how-to tegemoet
Van W108 280S 1971, W201 190E, W124 200TD 1988, W168 A170 2003 naar W126 300SD 1982
-
Brinkerz
- Gold Boarder
-
- Berichten: 556
- Geregistreerd: 26 jul 2010, 01:41
- Woonplaats: Zuidhorn
- Roepnaam:
- Type wagen: 300SD
- Bouwjaar: 1982
- LPG: Nee
door Peter 500SEC » 09 apr 2013, 22:31
Ik kijk morgen ff hoe dat bij mijn BMW realiseert is
-
Peter 500SEC
-
door Leeflang » 09 apr 2013, 23:23
Misschien kun je de veren in de scharnieren vervangen door gasveren?
Dat moeten dan wel korte en tamelijk sterke zijn denk ik, en met een korte slag.
veer.jpg
"Original" is het natuurlijk niet
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Optimum aut nihil.
-
Leeflang
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 6949
- Geregistreerd: 29 okt 2010, 00:11
- Woonplaats: Twente
- Type wagen: 380SEC
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Frank117 » 10 apr 2013, 00:18
Je zal dan wel dempertjes moeten vinden die op de milimeter gepast zijn, of je klep gaat niet helemaal open ofwel niet meer dicht. Ik heb vroeger eens een gewone motorkap die met zo'n stangetje opengehouden wordt, van die dingen voorzien, en dat viel echt niet mee.
-
Frank117
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 1031
- Geregistreerd: 25 jun 2008, 20:17
- Woonplaats: Knokke, België
- Type wagen: 500SEC
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Peter 500SEC » 10 apr 2013, 21:16
Ik heb ff in de kofferbak van mijn BMW gekeken.
De demper scharniert gewoon met de kofferbak deksel mee, dus, als de deksel dicht is, ligt de demper gewoon plat
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
-
Peter 500SEC
-
door KeesV8je » 10 apr 2013, 21:42
"HYBRID" you save, i use
W212 specialist
-
KeesV8je
- Gold Boarder
-
- Berichten: 406
- Geregistreerd: 30 maart 2009, 22:21
- Woonplaats: Hoofddorp
- Roepnaam:
- Type wagen: 500SE
- Bouwjaar: 1981
- LPG: Nee
door Peter 500SEC » 10 apr 2013, 21:45
Waarom de SEC inruilen
De scharnieren vervangen voldoen volledig
-
Peter 500SEC
-
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten