Het eindresultaat:
Eerlijk gezegd niet super netjes zo als sommige van jullie het zouden fixen maar met de middelen en gereedschappen die mij ter handen waren is het toch goed gelukt.
Gebruikte materialen:
Slijptol
2 meter verzonken??? (in ieder geval gecoat met zink
) stalen buis, binnenmaat 50 dikte 2 mm
Mig-Mag las apparaat.
Eerst inderdaad de katalysator stukje afgehaald zodat de buisuiteinden recht en van gelijke diameter waren ( na de tip van douwe) hoefde maar een halve centimeter af van 1 buis, vervolgens de buiten diameter van de katalysator-einden opgemeten (50 mm).
De buitendiameter van de einddemper buizen waren gelukkig ook ongeveer 50mm.
Daarna een buis gehaald met binnen diameter 50mm, was nog even zoeken omdat dit kennelijk een ongebruikelijke maat is. dezen in 2 stukken van 1 meter geslepen, even passen en past echt precies over katalysator en de einddemper.
De buizen daarna in het midden voor ongeveer de helft doorgeslepen, even buigen en passen, nog een stukje inslijpen, passen, slijpen, passen enz enz. toen ik de goede maat had, de buis weer dicht gelast in de goede hoek.
toen het geheel een keer opgehangen en paste allemaal prima, daarna de 2 buizen en de einddemper er weer afgehaald om de buizen aan de einddemper te lassen zodat de buizen ook vast onder de auto hangen en er niet af kunnen vallen onderweg.
Stukje rijden, en hij is nog nooit zo stil geweest haha!!! kun je nagaan hoe lek mij midden demper was.
Dag erna en naar de APK, en de uitlaat is inderdaad goed gekeurd maar hadden helaas nog iets anders gevonden en dus nog afkeur.
Hoop hierbij mensen geholpen te hebben die met het zelfde probleem als mij hebben.
Helaas geen duidelijk fotos gemaakt tijdens het werk, maar wel een foto van hoe het er nou ongeveer uitziet.
1366747942N2013_04_23_21.33.23.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.