[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4828: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4830: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4831: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4832: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
HPF werk niet. : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 21:36

HPF werk niet.

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

HPF werk niet.

Berichtdoor Milano » 10 apr 2013, 15:58

goedendag.

kunt iemand me helpen met mijn Mercedes 500SEL?

heb een met hpf veer siesteem heb mijn achter regelaar vervangen omdat hij lekt maar nu krijg ik de hele auto niet meer omhoog. heb 4liter nieuwe olie erin gedaan en otlucht.
snap er nu niets van.

hoor graag van iemand.

MVG Milano
Milano

Re: HPF werk niet.

Berichtdoor Neerven » 10 apr 2013, 16:16

Je auto zou omhoog moeten komen als de motor loopt en ongeveer 2 minuten op 2500 toeren wordt gehouden. Hiermee bouw je de druk op. Als dat niet zo is heb je ergers drukverlies of is je pomp niet meer goed.
Neerven
Moderator
Moderator

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor 560snel » 10 apr 2013, 23:50

ik zou beginnen om de leidingen te controleren of die wel goed zitten van de regelaar die je hebt vervangen.
volgens mij kwam er voor wel olie en achter geen?
als dat zo is denk ik dat er een leiding verkeerd om zit achter.

is de regelaar nieuw die je hebt vervangen? anders zou het ook kunnen dat je "nieuwe" regelaar gewoon slecht is en volledig retourt, dan kan je gas geven totdat je een ons weegt maar komt hij niet omhoog.

is niet zo maar even verholpen vrees ik voor je.
560snel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja

Berichtdoor Vlieger » 11 apr 2013, 09:01

Als je 4 liter nieuwe olie in je HPF systeem gedaan hebt, zat er bijna niets meer in.
Want er gaat 4,7 liter in het hele systeem.

komt de wagen bij 3000 toeren na 4 minuten nog niet omhoog, volg dan de raad van 560snel op en controleer of je leidingen verwisseld hebt bij de niveauregelaar.
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Milano » 11 apr 2013, 14:49

goedendag.

bedank voor de antwoorden.
heb nu nog eens geprobeerd met gas geven en totaal wel dik half uur.
hij kwam voren nu wel omhoog gelukkig maar achter bleef hij omlaag.
heb zelf geen brug waar ik hem op kan zetten. moet het voor mijn deur op de straat doen en dat is moeilijk.
heb de leidingen op de zelfde plek zitten als de ouden. maar hoe zou ik kunnen zien welke waar horen??
en bij Mercedes zijden ze dat voor en achter het zelfde blokje zit met zelfde code! klopt dat?
want de hendel staat nu 180G de andere kant op dan die van voor.
olie zit nu op het max streepje.

en nu is mijn benzine pomp er ook al mee gestopt en krijg hem niet aan denk dat filter verstopt is.dus testen word nu wel erg moeilijk. maar foto of iets waar welke leiding horen zou me alvast verder kunnen helpen.

hoor het graag.

MVG Milano
Milano

Berichtdoor 560snel » 11 apr 2013, 16:10

als je leidingen goed zitten denk ik dat de regelaar die je gemonteerd hebt ook niet goed is
of de terugslagklep in de regelaar zit vast dat kan ook.
als je een regelaar hebt die teveel retourt komt hij ook niet omhoog.

en aan je verhaal te horen zit je probleem wel achter als voor omhoog komt
even de oude regelaar monteren en kijken of ie wel omhoog komt.
560snel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Milano » 11 apr 2013, 18:15

oke. dan moet ik nu ef kijken hoe ik hem weer eronder krijg. heb hem van de blokken af gereden maar nu is hij zo laag dat ik hem er niet meer op krijg.
die terugslagklep waar je het over hebt waar zit hij en hoe kom ik daar bij?
en klopt het dat ik de hebbel rond kan draaien als ik het blokje er onder uit heb?

MVG Milano
Milano

Berichtdoor 560snel » 11 apr 2013, 19:21

als je de hevel rondgedraait heb vrees ik voor je dat je regelaar zijn beste tijd heeft gehad.
vanaf de middenstand mag hij nl niet verder gedraaid worden als 45 graden dacht ik.
als je hem ronddraait kunnen kogeltjes in de regelaar van hun plaats afschieten waardoor de regelaar onbruikbaar wordt.

heb je dit met diegene gedaan die er nu ook op zit toevallig? want dat zou verklaren waarom hij het nu niet meer doet.

als je de regelaar in de hand hebt zijn er twee bouten die los kunnen een imbus 5 of 6 mm en een twaaalf mm recht tegenover de imbus, hierin zitten wat onderdelen een veertje een kogeltje en een asje. dit is de terugslagklep.
let goed op wat waar vandaan komt en maak alles goed schoon. hierna gooi je de onderdelen even in een dopje hpf olie, en monteer je de hele boel weer.

als je hem eerst op de originele krik opkrikt een stukje komt de gewone krik er wel onder, de originele autokrik past wel.

succes
560snel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Milano » 11 apr 2013, 20:07

oke. de regelaar zou voor en achter het zelfde zijn.
maar de arm moet 180G rond gedraaid worden tegenover voor. dat vind ik dan raar.
heb hem dan ook alleen maar een keer half rond gedraaid.

ja klopt de twee boutjes weet ik te vinden. ga eens bij de oude open maken en kijken wat ik vind.

en die wat er nu onder zit word nog moeilijk. heb geen krik. alleen blokken waar ik op kan rijden en dan omhoog kan pompen, dag dat zou makelijker werken. dat klopt wel maar net niet voor deze klus haha.

als ik de regelaar wat ik eronder heb wil uitbouwen komt dan ook weer alle olie eruit? of kan ik iets don dat het niet eruit spuit bij de leidingen?

MVG Milano
Milano

Berichtdoor 560snel » 12 apr 2013, 00:12

je zou even goed moeten kijken als je de achterleidingen volgt naar de veerbollen zou er een ontluchtingsnippel moeten zitten, deze kan je losdraaien en de olie even opvangen in een lege literfles van de olie, even iets van een 8 mm slangetje op de ontluchtingsnippel enin de lege fles doen.

ik denk alleen dat er jou geval niet veel olie zal komen achter nu.

dat de regelaar andersom zit klopt maar de werking is hetzelfde, het is dezelfde regelaar alleen andersom gemonteerd.

als je de bouten verwijdert zou je even twee nieuwe koperen ringetjes moeten monteren anders krijg je kans op lekkage.
let op als je de inbus bout terug doet dat het koperen ringetje goed zit, hij gaat heel snel scheef en dan kan hij gaan lekken.

je moet even goed kijken op de regelaar bij de hevel staan twee letters op de hoeken ik probeer om de hevels nooit verder of veel verder als de letters te draaien. intern zit een soort schijf die busjes met kogeltjes indrukt alleen is het maar een halve schijf of driekwart of zo, en als je daar voorbij gaat schiet het busje met de kogel van zijn plek en kan je de regelaar weggooien.

heb je niet de originele krik uit de kofferbak bij het achterwiel? die past wel n.l.
die zou in de auto moeten liggen.
560snel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Milano » 12 apr 2013, 00:56

ik heb hem zo eronder. de leidingen komen aan de achter kant in, onder zit de 12mm bouwt en boven de inbus. de arm wijst naar voren.
heb die van voren ook eruit gehad en die heb ik wel rondgedraaid aantal keren. bij Mercedes hun ook en die doet het nu wel in auto nog.
maar zal deze niet draaien.
ik zie inderdaad op een hoekje een nippel wat tegen een balk zit daar komt olie uit als ik hem een slag open maak. dat ga ik als ik hem hoog krijg proberen.

en ja inderdaad in de bak zou een moeten liggen.
maar heb meerdere problemen. pomp van deuren doet het niet en heb ook geen sleutel van de bak. dus zit daar ook nog met een dilemma hoe ga ik daar in komen.heb nog een klep liggen in andere kleur maar weet niet of ik mijne op een of andere manier open krijg geboord of gezaagd. maar dat is voor een andere keer. eerst de hoogte regeling en benzine pomp zodat ik kan startten.

maar in ieder geval bedankt alvast voor de moeite.

MVG Milano
Milano

Berichtdoor 560snel » 12 apr 2013, 01:45

je kan aan deze ontluchtingsnippel ook zien of er wel olie naar poten gaat.
als je de motor start en deze open draait zou er olie uit moeten komen als de hevel op vullen staat.
komt er geen olie is je terugslegklep dicht of retourt de regelaar teveel door een defect.

ik ga er dan wel vanuit dat alles goed aangesloten is verder :)
560snel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Vlieger » 12 apr 2013, 09:05

Als ik jouw verhaal zo lees Milano, klopt er iets niet met je nieuwe niveauregelaar.
Want die aan de voorzijde is hetzelfde als achter, waarbij de hefboom altijd naar de andere kant wijst, als waar de leidingen gemonteerd worden.
Dus als jij de hefboom 180 graden moest draaien, kan iemand er aan hebben zitten draaien voordat jij hem kreeg.

Waarschijnlijk zijn nu je kogeltjes uit hun zitting gesprongen, wat 560snel ook al schreef.
Waarschijnlijk is de niveauregelaar hierdoor onherstelbaar beschadigd.

Om zonder kennis van zaken aan het HPF systeem te gaan sleutelen kan erg kostbaar worden, afgezien nog van het gevaar van de hoge oliedruk 75 Bar.
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor 560snel » 12 apr 2013, 13:18

@ rob
weet niet of je hem nog hebt maar misschien kan je de open gemaakte regelaar meenemen zondag dan kunnen de mensen eens kijken hoe die er van binnen uit ziet.
560snel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Milano » 19 apr 2013, 22:18

hallo.
over de HPF regeling heb ik het volgende nu ontdekt!
achter bij ontlucht nippel komt maar 150 ml olie uit en erna niets meer heb 12mm boutje bij blokje onder eruit gehad en ook leidingen losser gedraaid gehad en kwam ook geen olie uit.
weet iemand misschien waar ik een leidingen schema kan vinden?
zo kan ik kijken welke leidingen naar achteren gaan vanuit de pomp/tankje.
voren komt hij wel goed en snel omhoog.
Milano

Berichtdoor Bas » 20 apr 2013, 09:51

HPF schema type 1
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Bas
Gold Boarder
Gold Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor Vlieger » 20 apr 2013, 18:03

Bas, het lijkt er toch sterk op dat je bij de achterste niveauregelaar twee leidingen verkeerd hebt aangesloten.
Overigens komt er maar een beetje olie uit, bij de ontluchtings nippel.
Dat komt omdat je de leiding daarmee drukloos maakt.

Als ik jou was, zou ik alle leidingen bij de achterste niveauregelaar weer losdraaien.
Dan maak je bij de voorste niveauregelaar 1 leiding los en daar blaas je perslucht doorheen.
Dan zie uit een van de leidingen achter olie stromen en zo weet je welke leiding correspondeert.
Werk zo alle leidingen af en dan komt je wagen ook achter omhoog.

Succes,
Rob
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Bas » 21 apr 2013, 10:29

Denk dat je Bart bedoelt Rob :-)
Bas
Gold Boarder
Gold Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor Milano » 26 apr 2013, 18:04

geeft niets haha.

ik heb nu achter het zelfde als voren. zat twee anders dan voren heb die om gedraaid.
maar lukte nog niet.
laat het nu ef voor zover.

mvg Milano
Milano

Berichtdoor 560snel » 27 apr 2013, 02:12

grote kans dat de regelaar waar de leiding verkeerd op aangesloten was nu stuk gegaan is, zou nog even de andere proberen.
560snel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Keer terug naar Techniek