[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
temperatuur hoog 280SE uit 84 : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 12:54

temperatuur hoog 280SE uit 84

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

temperatuur hoog 280SE uit 84

Berichtdoor DaanSnoer » 19 maart 2010, 18:22

hoi mensen,

wie van jullie is bekend met het fenomeen hoge temperatuur van koelmiddel als je langzaam rijd in bijv. een file en wat is hieraan te doen? aan de andere kant wat kan de schade zijn?
als de boel warm is hoor je ook een snerpend geluid, alsof iets wil gaan vastlopen?
als de file is opgelost en je gaat weer harder, dan keolt het weer af.

wie herkent dit?
vrgr
DaanSnoer
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 67
Geregistreerd: 03 okt 2008, 22:30
Woonplaats: Rotterdam
Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja


Re:temperatuur hoog 280SE uit 84

Berichtdoor Chili500SE » 19 maart 2010, 20:38

vermoedelijk thermostaat defect.
Avatar gebruiker
Chili500SE
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 336
Geregistreerd: 02 jun 2008, 20:42
Woonplaats: Helmond
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:temperatuur hoog 280SE uit 84

Berichtdoor Radjin500SEL » 23 maart 2010, 14:53

Hallo MBers,

Kan iemand mj uitleggen de werking van de visco koppeling aub?
Een normale fan werkt doormiddel van een sensor,maar hoe wordt de fan van onze bijzondere auto in werking gezet bij stijgende tempratuur?

vr Gr. Radjin
Radjin500SEL
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 41
Geregistreerd: 07 jul 2008, 17:44
Woonplaats: Hellevoetsluis
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1980
LPG: Nee


Re:temperatuur hoog 280SE uit 84

Berichtdoor DaanSnoer » 24 maart 2010, 01:15

hoi allen,

de viscosekoppel kan het zijn, die draait eigelijk altijd, moet pas draaien als de motor warm is. thermostaat kan het niet zijn denk ik omdat ik wel gewoon warme lucht in de auto heb, of heeft dit er niks mee te maken.
benzhans, ik moet toch maar eens langs komen bij jou op een zaterdag.
ga dit maar op zeer korte termijn wel doen, ook al kom ik zomaar even langs.
waterpomp is prima in orde, zit net een nieuwe in, geen lekkage.
vgrg
daan
DaanSnoer
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 67
Geregistreerd: 03 okt 2008, 22:30
Woonplaats: Rotterdam
Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja


Re:temperatuur hoog 280SE uit 84

Berichtdoor Coronet » 24 maart 2010, 08:52

hoi als de auto warm is worden de slangen dan hard
ik bedoel de waterslangen naar de radiateur
Gr. jody moet je evn voelen als je een eind gereden hebt
Avatar gebruiker
Coronet
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 162
Geregistreerd: 20 maart 2010, 17:06
Woonplaats: Meppel
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1980
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:temperatuur hoog 280SE uit 84

Berichtdoor wwwW126 » 24 maart 2010, 17:48

en als die fan altijd draait?? :-)...bij mij heb ik de stekker die rechts op de kop van de motor zit maar losgehaald, anders blijft de fan met koude motor ook meteen meedraaien...ik vermoed simpelweg die voeler in de kop defect. kreeg helaas bij de dealer een andere voeler mee. voor mijn wagen de verkeerde, maar men wist niet welke ik dan moest hebben..(diameter was anders)
Avatar gebruiker
wwwW126
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 224
Geregistreerd: 17 jul 2008, 14:27
Woonplaats: Helmond
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:temperatuur hoog 280SE uit 84

Berichtdoor DaanSnoer » 27 maart 2010, 08:46

de slangen zijn zacht en warm. het lijkt erop dat de viscokoppel dus niet ok werkt, dat werd mji ook al verteld toen ik de waterpomp liet maken.
hoe werkt nou een visco? hij zit vast aan een riem die weer aan de motor zit, snelheid wordt dus bepaald door de toeren van de motor, er zit geen eigen motor in. hoe kan dat ding dan nou bij laag toerental in file dus harder gaan draaien dan de motor op lage toeren.
welke deel van deze visco snap ik nou niet?????
Gr.
daan
DaanSnoer
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 67
Geregistreerd: 03 okt 2008, 22:30
Woonplaats: Rotterdam
Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja


Re:temperatuur hoog 280SE uit 84

Berichtdoor Vlieger » 27 maart 2010, 18:38

De viscokoppeling kan getest worden op een goede werking.

Bij een motor op bedrijfstemperatuur, de motorkap openen.

NOOIT MET DE VINGERS AAN EEN DRAAIENDE FAN KOMEN!!!!

Bij stationair lopende motor de fan bekijken, die dan relatief langzaam draait.
Voeren we nu het motortoerental op, dan gaat bij een goed werkende fan het toerental gelijkmatig mee omhoog.
Dit kan je niet alleen zien maar ook horen door de snellere luchtstroom.

Bij een motortoerental boven de 3850, moet de fan duidelijk langzamer gaan draaien (ongeveer zoals bij het stationair toerental).

Zakt het motortoerental tot onder de 3400 moet de fan direct weer sneller gaan draaien.

Moet de viscokoppeling vervangen worden, zorg er dan voor dat bij het transport en opslag de viscokoppeling recht op blijft staan !!!
Avatar gebruiker
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1324
Geregistreerd: 14 sep 2009, 14:41
Woonplaats: Venlo
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:temperatuur hoog 280SE uit 84

Berichtdoor JohnPrins12 » 27 maart 2010, 19:17

hoi,

de viscokoppeling van de fan draait nooit harder dan je motor dus dat heb je goed opgemerkt maar als de koppeling in werking word gesteld door het verhogen van de temperatuur in de Fan(er zal wel vloeistof of iets inzitten)dan is er geen slip meer die er wel is als de temperatuur laag is.
als het allemaal werk zoals het hoort dan maakt het draaien van de fan best wel iets lawaai zoals elke fan die draait.
als hij zomaar draait als de temperatuur laag is hoor je hem eigenlijk niet.


Gr. John Prins.
Gr. John Prins
Avatar gebruiker
JohnPrins12
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 03 jun 2008, 08:41
Woonplaats: Numansdorp
Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten