[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
airco lek/kachel warm : Interieur

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 15:28

airco lek/kachel warm

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Moderator: Neerven

airco lek/kachel warm

Berichtdoor Gerko » 23 mei 2013, 12:39

dag allen,

een tijdje geleden heb ik mijn airco afgeperst om te zien waar die lek is
nu is die behoorlijk lek, de druk zakt behoorlijk snel
toch hoor ik hem niet sissen, en ik heb alles ingesprayd met lekzoeker maar geen resultaat

ben maar gestopt omdat ik niet de hele fles stikstof van mn baas leeg wil maken.
zijn er plaatsen waar de airco vaak lek is? ik kan m natuurlijk gewoon vullen met fluor erbij, dan zal het wel te vinden zijn
maar ik controleer toch liever eerst nog een paar punten

en daarbij: na het afpersen van de airco doet mn kachel vreemd
werkt normaal, totdat na vol gas rijden de kachel alleen nog maar warm word

iemand ideeen?

bedankt, groet gerko
Ik ben niks nieuwsgierig, maar ik wil gewoon alles weten!
Gerko
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300SDL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: airco lek/kachel warm

Berichtdoor Peter R. » 23 mei 2013, 14:36

1.ste verdachte : de verdamper voor, steentje er in of zo en pfffffffffffffft
2.de verdachte : dichtingen in de leidingen. Bij stilstaan of niet gebruik drogen ze uit.
3. de verdachte : verdamper onder het dashboard. Jaren en jaren trillingen en temperatuurschokken.

Enjoy !

Peter
Peter R.

Berichtdoor DeKramer » 23 mei 2013, 14:57

Als de druk behoorlijk snel zakt, moet het niet zo moeilijk zijn om de lekkage op te sporen.
loop in iedergeval alle koppelingen na en controlleer ook de asafdichting van de compressor ( meestal de grote boosdoener), tevens kan de aansluiting van het ventiel van de verdamper in je dashboard lek zijn.
Steenslag op de condensor is ook een mogelijkheid.
Ga niet met fluor kloten, dit kan tot verstopping leiden.
Flexibele slangen met hun koppelingen ook goed nakijken.
Succes.
Beter duur dan niet te koop !!!
DeKramer
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja

Berichtdoor Douwe » 23 mei 2013, 18:35

ik heb vorige week net een stel airco slangen gedemomnteerd die waren lek
deze slangen zitten gelijk op de pomp je kon de slang draaien in de knel bussen zo kan je al bepalen dat ze lek zijn
tevens op de pomp zit een dekseltje waar de slangen aan gemonteerd worden onder dit dekseltje zitten 4 oringen en tussen de slangen ook nog twee die kunnen ook heel goed gaan lekken
bij de wagen waar ik ze van heb gedemonteerd waren ook hier enkele oringen van over leden ;)
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
LPG: Ja

Berichtdoor Gerko » 31 mei 2013, 19:53

tja ik dacht ook dat ik het makkelijk moest vinden
maar ik kan moeilijk de fles stikstof eraan hangen en leeg laten lopen....

van fluor raakt de boel niet verstopt hoor, je bedoelt zeker die lapmiddelen om "het weer af te dichten"
ik ga genoemde punten nog even allemaal nalopen. peter en douwe, bedankt voor de tips.
van de zomer ga ik mn dashboard verwisselen dus dan kan ik daar ook alles even goed checken bij de verdamper
neem ik gelijk even de vacuĆ¼m slangen van de kachel bediening mee

bedankt! groet gerko
Ik ben niks nieuwsgierig, maar ik wil gewoon alles weten!
Gerko
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300SDL
LPG: Nee

Keer terug naar Interieur