[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Ontstekingstijdstip : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 09:28

Ontstekingstijdstip

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Ontstekingstijdstip

Berichtdoor Starmaker » 25 maart 2010, 12:44

Vraagje,

Omdat ik mijn waterpomp heb verwijderd moest ik ook de ontsteking verwijderen, zeg maar het hele stuk waar de verdelerkap op zit. Vervolgens ben ik aan de onderste poulie gaan draaien waardoor de motor verdraaid is. Nu heb ik hem bij benadering weer op zijn plek gezet maar ik verwacht dat er wel wat verdraaid zou kunnen zijn. Hoe kan ik dat weer goed krijgen? En kan ik hem proberen te starten zonder dit gechecked te hebben? Of gebeuren er dan rare dingen? Het hoeft natuurlijk maar een tandje verdraaid te zijn en het deugt niet meer.

In het forum lees ik van een stroboscoop maar hoe dat werkt weet ik niet. Ik heb er ook geen...

Kan het dat de schijf bijvoorbeeld op 0 graden staat dat de rotor op een bepaalde hoek staat?
Ik hoor graag jullie ervaringen.

groet starmaker
Starmaker
Junior Boarder
Junior Boarder

Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1980
LPG: Nee

Re:Ontstekingstijdstip

Berichtdoor GerardSmink » 25 maart 2010, 14:07

Hallo Starmaker,

Alle verstand heb ik er niet van maar weet wel dat het vrij precies komt,

heb zelf een keer ook de ontsteking los gehad, hierna liep hij niet meer
op gas en ook niet op benzine, die keer had ik zelfs niet aan de poulie gedraaid!
als je hem start kan dit op benzine geen kwaad geloof ik maar doe dit niet op
gas i.v.m. Backfire.

Zelf heb ik een beunhaas mijn ontsteking laten afstellen zodat hij in iedergeval weer
een beetje liep, daarna ben ik naar de hobby garage in Zupthen gereden waar Hans hem
weer 100% goed heeft afgesteld.

succes
groeten
Gerard
W126 280SE LPG 1983
W126 500SEL 1982
GerardSmink
Silver Boarder
Silver Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1983