door Felix » 26 mei 2013, 10:42
Het is met spuitwerk net als met veel andere zaken in het leven.
Hoe hoog leg je de lat???
Ben je tevreden over je poolse of je US paintjob, goed zo, ben blij voor je, maar ik heb nog nooit een auto knap zien terugkomen uit Polen. Heb heel veel auto's gezien die daar gerestaureerd zien en niet eentje haalt het door mij gewenste nivo.
Die van mij is gedeeltelijk daar gespoten, daarvan is alleen het dak en de motorkap nog over, de rest is allemaal weer hier gespoten, het dak en de motorkap gaan we binnen een paar weken helemaal met 2000 waterproofen en daarna weer laten glanzen. Wordt het niets kunnen we het meteen spuiten.
Heb dat ook met de rest van de auto(s), een motor moet in 1 streep naar de begrenzer draaien, geen hikken of dips, de bak moet op de juiste momenten schakelen, en een onderstel moet zo zijn dat je bij 200 nog steeds met 2 vingers kan sturen, rammeltjes en kraakjes daar heb ik een pleuris hekel aan.
Veel van de genoemde zaken is niet eens een kwestie van geld, maar meer een kwestie van veel tijd en aandacht en een beetje liefde, zoals het een liefhebber betaamt.
Die tijd en aandacht heb ik nog nooit bij een 850 euro paintjob teruggezien.
Mercedes Benz 500SEL 1986 surfblau