[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Centrale vergrendeling defect. : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 19:42

Centrale vergrendeling defect.

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Centrale vergrendeling defect.

Berichtdoor Peter R. » 12 jun 2013, 10:12

Hoere ! Alweer een nieuw probleem.

De passagiersdeur en het kofferdeksel reageren niet meer op de CV. Helaas kan ik het niet testen op de passagiersdeur, maar bediening via het kofferdeksel doet ook niks.

Als ik het vaccuum aflaat hoor ik de pomp even draaien tot er weer vacuüm is.

Ook het manueel openen of sluiten van de andere deuren leidt niet tot een soort 'reset' (in't verleden wel eens gehad).

Is er een manier om het hele systeem weer in een '0' stand te brengen en uit te vogelen waar het probleem zit ? 'k Heb de zoekfunctie al flink gebruikt, maar nog geen oplossing gevonden.
Peter R.

Re: Centrale vergrendeling defect.

Berichtdoor TeunBong » 12 jun 2013, 10:17

Das vreemd, als ik zoek op vergrendeling en resetten bijvoorbeeld lees ik dat het wel eens helpt de + pool van de accu los te halen.
TeunBong
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Peter R. » 12 jun 2013, 10:49

Ik had er de zekering al eens uitgehaald (en vervangen) en dat deed niks.

Een zoekfunctie gebruiken kan ik nog. Net.
Peter R.

Berichtdoor ElGriffo » 12 jun 2013, 21:23

Hoor je iets bij de deuren "sissen" kan zijn dat de vaccuum modules lek zijn
ElGriffo

Berichtdoor Peter R. » 13 jun 2013, 06:57

Geen gesis en mijn ortho stoelen werken ook.
Peter R.

Berichtdoor RD500SEC » 14 jun 2013, 13:51

Je stoelen staan apart van de cv, al hebben beide systemen de pomp gemeen.
Naar mijn mening moet je zoeken naar een vacuüm lek in slangen naar de rechter deur en het kofferdeksel of zoals Marco aangeeft de modules zelf. Perslucht en een luisterend oor van een helper kunnen je probleem bloot leggen.
RD500SEC
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Peter R. » 14 jun 2013, 16:42

't Is genezen.

Ik heb de pomp uit z'n cocon in de kofferbak gehaald en opengesmeten. Onmiddellijk ontdekte ik dat een bruin silicoonrubberen slangetje, dat aan de pomptuit behoort vast te zitten, door de leeftijd wel erg 'uitgeloterd' zas. Ik heb een halve centimeter van het slangetje geknipt en het weer op z'n plaats gezet. Vervolgens nog wat WD40 in de slangpilaartjes gespoten en het zootje terug gemonteerd.
Het hele slotgedoe werkt nu weer als vanouds.

Peter
Peter R.

Keer terug naar Techniek