[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Blokkering stuurslot : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 apr 2024, 10:52

Blokkering stuurslot

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Blokkering stuurslot

Berichtdoor Hartingsveldt » 28 maart 2010, 19:01

Forummers,

Ik had wat problemen met het contactslot van mn W126 - 280SE. Het insteken van sleutel ging prima maar het omdraaien blokkeerde. Na veel proberen ging dan plotseling de sleutel wel om en kon ik starten. In de veronderstelling dat het slot versleten was heb ik dit vervangen en mij laten informeren door de garage hoe dat moest. Een kipsimpel klusje. Nu met het nieuwe slot is de sleutel nog niet gemakkelijk om te draaien en lijkt het alsof hij ergens in het stuurslot blijft haken. Is het stuurslot eenvoudig uit te bouwen, repareren of te vervagen. Ik heb het nog niet open gemaakt om te zien hoe het zit. Is dit een bekent euvel?

Graag jullie reacties en advies.

Grt, Cor
Avatar gebruiker
Hartingsveldt
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 60
Geregistreerd: 04 maart 2010, 17:37
Woonplaats: Winterswijk
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1980
LPG: Ja


Re:Blokkering stuurslot

Berichtdoor ElGriffo » 28 maart 2010, 20:53

Helaas is dit een bekemd euvel,

Als het slot , sleutel of allebij beginnen te slijten gaat deze haperen, wacht dan niet te
lang want wanneer de sleutel niet meer kan draaien krijg je het cilinderslot er niet meer uit
mag je gaan `hakken` want dan moet je het stuurslot (nr5 in de bijlage) met grof geweld
verwijderen. zorg dus dat je je sleutel nog kan draaien wan t dat is nodig om met 2 pinnen de
slot vergrendeling op te lossen waardoor de zwarte huls (nr26) verwijderd kan worden.

Cilinderslot (nr20) met nieuwe sleutel vernieuwen.

soms kan het zijn dat er iets is afgebroken bij het electrische gedeelte achter het stuurslot
(nr 8,11 en14)

Dus lijkt je slot te haperen gelijk actie ondernemen


Grt

EG
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
ElGriffo
 


Re:Blokkering stuurslot

Berichtdoor Hartingsveldt » 28 maart 2010, 21:23

Dank voor je antwoord en de link. Ik heb de tekening opgeslagen. Het slot met sleutel heb ik inmiddels dus al vervangen door een nieuw maar het hapert nog steeds. Moet ik begrijpen dat ik nu maar beter het hele slotgebeuren moet vervangen?
Avatar gebruiker
Hartingsveldt
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 60
Geregistreerd: 04 maart 2010, 17:37
Woonplaats: Winterswijk
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1980
LPG: Ja


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten