hallo,
ik heb nu een probleem dat mijn verwarming warme lucht blijft geven, hoe kan ik dat oplossen.
eerst even een klein omchrijving van wat ik gedaan heb.
ik had altijd al het probleem dat mijn verwarming niet aan wilde gaan als ik van de uit stand (automatische airco) de verwarming aan wilde zetten (tweede knop van rechts).
dan ging de aanjager niet aan,wel als ik eerst de knop (tweede van links of de meest rechtse) indrukte en dan terug ging naar de stand zonder airco bleef de aanjager gewoon draaien en werkte alles prima.
daarom heb ik een poosje terug een hele nieuwe unit hier op het forum gekocht met in mij achterhooft dat mijn huidige unit stuk zou zijn(deze was al een gereviseerde uit de USA) heb ik die nieuwe gekocht.
na inbouw deze week omdat mijn verwarning ook warm bleef zoals gezecht de nieuwe unit ingebouwd en wat denk je
de aanjager deed het nog niet zoals het behoord ,dus mijn unit was nog prima.
heb nu wel het probleem gevonden het was de aansluiting op de motor die het draaien van de aanjager blokkeerd tot het koelwater 30 a 40 graden is, dus nu voor nood een massa kabel getrokken naar het betreffende contact en alles werkt zoals het hoort met dat verschil dat de aanjager met koude motor gelijk gaat draaien terwijl ie eigenlijk zou moeten wachten tot het koelwater iets opgewarmd is.
nu het volgende ik heb geen spanning op mijn mono ventiel wat ik ook heb vernieuwd dus dat is de oorzaak niet dat de kachel warm blijft terwijl ik het temperatuurwiel op min heb staan.
als ik een massa kabel trek van de accu naar de monovalve dan word de verwarming wel koud, maar dan reageerd ie niet meer op het temp wiel, hij blijft dus koud met die massa kabel aangesloten op de accu.
hoe komt het nu dat ik op de reguliere massa kabel geen massa krijg, wat is daar de oorzaak van, wie kan mij zeggen waar de massa kabel van de monovalve heen gaat en wat is de oorzaag dat de massa geen massa maakt.
Gr. John prins
Gr. John Prins