[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Losse Draad : Techniek - 2

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 18:42

Losse Draad

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Re: Losse Draad

Berichtdoor Jimbenz » 09 jul 2013, 21:40

Als je temperatuurmeter werkt kan die draad het niet zijn, maar wat ik al eerder aangaf, als je je ohmmeter eropzet kan je in ieder geval zien of hij ergens doorheen meet of los ligt. Anders gewoon een keer als je echt niets te doen hebt proberen die draad te volgen.
Jimbenz

Berichtdoor Robje1968 » 09 jul 2013, 21:56

Ik heb het gevonden.
Heb de vloermat passagiers kant eruit gehaald en daar zit een soort van voetenplank onder.
Die los gehaald en omgedraaid. Daar zag ik allerlei draden en kastjes onder zitten en een grijs rode draad.
Multimeter erop en andere kant op de losse draad. Meter piepte.
Denk dat het van het originele alarm is. Op dat voetenplankje zit ook een klein slotje, ik denk om het alarm uit te schakelen.
Onder de kap zit ook een horn.
Het alarm werkt niet maar denk niet dat het verstandig is dit zomaar er tussen uit te knippen.
Zal morgen even een foto plaatsen.
Robje1968

Berichtdoor Robje1968 » 10 jul 2013, 07:05

De foto's.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Robje1968

Berichtdoor TeunBong » 10 jul 2013, 09:15

Met zulke doorverbindbusjes is het vast niet origineel.
TeunBong
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Douwe » 10 jul 2013, 19:36

als het niet werkzaam is demonteren die hap
geeft alleen maar onnodige storing en zoek werk als er wel problemen mee komen
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE

Berichtdoor Robje1968 » 10 jul 2013, 20:20

Met demonteren neem ik aan de volledige bedrading volgen en verwijderen en niet zomaar alles door knippen?
Robje1968

Berichtdoor ElGriffo » 10 jul 2013, 20:29

hangt af van hoe het aangesloten is, als de start onderbreker (soms op drie punten aangesloten) nog
opgenomen is in de bedrading kan het zijn dat je auto niet meer start wanneer je bedrading "afknipt"

Je zult de bedraning dus moeten volgen en daar waar het aangesloten is alles weer in originele staat
terug brengen
ElGriffo

Berichtdoor Douwe » 10 jul 2013, 20:32

inderdaad draden volgen de meeste van de draden van een beveiliging zijn ergens er bij aan geknipt
deze kun je ongestraft er bij weg knippen
maar zodra een draad van de beveiliging aan een andere van de wagen word gekoppelt zonder dat die andere door loopt moet je even op passen
dan zou er maar zo nog 1 van die zelfde kleur kunnen zijn die er weer aan gekoppelt moet worden
dan ook eerst even de wagen starten en controleren of hij het nog doet ;)
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE

Berichtdoor Gerko » 10 jul 2013, 21:23

zo te zien is het een cobra alarm, dus niet origineel. bedrading van het alram volgen en demonteren, bedrading van je auto weer origineel maken. dan heb je geen kans op storingen meer. meestal nog geen uurtje werk. groet gerko
Ik ben niks nieuwsgierig, maar ik wil gewoon alles weten!
Gerko
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300SDL
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Robje1968 » 10 jul 2013, 21:31

Of het nog werkt weet ik niet, denk het niet anders had ik het wel gemerkt :D
Als ik een beetje tijd heb zal ik het demonteren dan loop ik iig geen risico dat het voor storing zorgt.
Robje1968

Vorige

Keer terug naar Techniek