[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Olielampje gaat branden. : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 17:35

Olielampje gaat branden.

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Olielampje gaat branden.

Berichtdoor CoenF » 13 jul 2013, 16:38

Hallo iedereen,

Mijn Mercedes 300SE van 1986 heeft iets aparts,

Als ik met warme motor constant 80 of 100 rij ( een constante snelheid ) , gaat het olielampje branden. Rem ik vervolgens af voor een rotonde , dan gaat hij weer uit. Als ik in de stad rij gaat hij helemaal niet branden.

De oliedruk is prima en er zit ook voldoende olie in het blok. Hij loopt verder ook mooi en maakt geen bijgeluiden.

Zou dit een sensor kunnen wezen ? Ik heb zelf geen idee meer!

Groeten Coen
CoenF

Re: Olielampje gaat branden.

Berichtdoor RD500SEC » 13 jul 2013, 19:35

Peil de olie eens op vlakke ondergrond bij koude motor als deze nog niet heeft gelopen. Dit geeft het juiste niveau weer.
Als dit goed is, maar het probleem blijft:
Er zit onder in het carter een olieniveau sensor, deze zit aan de linker kant schuin boven de aftapplug.

trek bij lopende, warme motor de stekker eraf, als binnen 60 SEC. het lampje gaat branden zit er een defect in de achterplaat van het combi instrument. ( de meters).

Duurt het langer dan 60 SEC voor het lampje brand kun je de sensor doormeten (max. niveau komt overeen met 0.10ohm of minder, gemeten tussen de stift van de sensor en massa).

Is deze verbinding mooi schoon? zo nee even schoonmaken, ook de stekker. Meet je meer dan 0.10ohm is de sensor defect en moet vervangen worden.
RD500SEC
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor ElGriffo » 15 jul 2013, 10:10

Zit er niet te veel in ?
ElGriffo

Berichtdoor CoenF » 17 jul 2013, 16:26

bedankt voor de reacties!

Er zit in ieder geval niet teveel olie op, hij staat mooi tussen min/max olieniveau op de peilstok.

de tellerbak is het in iedergeval niet, dit heb ik dankzij de tip uit kunnen sluiten. ik ga ik de loop van deze week de boel even doormeten zodat ik hopelijk erachter kom wat het nou is.

groeten Coen
CoenF

Berichtdoor HVos126 » 17 jul 2013, 16:32

Kan de sensor zijn, maar volg ook eens de draad vanf de sensor.
Komt hij nergens tegen het blok aan waar de draad is kaal geschuurd?

rgds, Hans
HVos126

Berichtdoor Vlim » 17 jul 2013, 16:44

De oliepeilsensor gaat nog wel eens kapot bij de M103.

Grote kans dat de sensor dus niet helemaal lekker meer is. Heb hem bij mijn eigen M103 ook vervangen, gaf hetzelfde probleem.
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek