[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
warme motor in Frankrijk : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 16:49

warme motor in Frankrijk

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

warme motor in Frankrijk

Berichtdoor FGK » 22 jul 2013, 14:02

Momenteel al een weer een week met de Benz in Frankrijk
Beesje doet goed zijn best maar wordt alleen een beetje warm
Wanneer ik met de auto normaal rijd gaat het goed, alleen bergopwaarts wordt de motor warm!
Warm bedoel ik mee 100 graden en zelfs een keer 110 graden
Ik sta momenteel opeen camping en ben dus niet in de gelegenheid om van alles te gaan vervangen
Ik weet bijna zeker dat viscokoppeling niet goed meer is!
Bij starten wanneer de motor warm is draait deze stationair mee maar bij het verhogen van toerental draait visco niet meer mee! De temp is dan ongeveer 98 graden
Ik wil graag een noodoplossing doen en zit te denken aan twee dingen

Viscokoppeling vast zetten zodat ven continu mee draait, vraag alleen is hoe zet ik deze vast?
Of ventilator van de airco door te verbinden zodat deze continu meedraait!

Mogelijk kan ik de visco voor de gek houden door de temp sensor met de massa door te verbinden zodat deze continu meedraait?

Zijn er nog andere suggesties??

Ik sowieso de airco (helaas) uitlaten, dat scheelt weer warmte

Alvast bedankt!
FGK
 


Re: warme motor in Frankrijk

Berichtdoor Japio » 22 jul 2013, 14:08

Mm, lastig daar met die hitte.
Ik heb eens gehoord van siliconenolie inspuiten in de viscofan.
Bij mij was de temperatuursensor kapot en toen draaide hij altijd mee. Doorverbinden met massa lijkt me een goede optie.

Hier doen ze het voor een porsche: http://members.rennlist.com/blueshark/page12.html
Laatst bijgewerkt door Japio op 22 jul 2013, 14:14, in totaal 1 keer bewerkt.
Japio
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 335
Geregistreerd: 07 nov 2008, 21:54
Woonplaats: Barneveld
Roepnaam:
Type wagen: 420SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: warme motor in Frankrijk

Berichtdoor 500SEL » 22 jul 2013, 14:12

Heb jij geen airco fan voor de auto? Die moet ook met 110 graden mee draaien eigenlijk... Of je gaat de airco fan rechtstreeks aansluiten op 12v met een knop er tussen zodat hij constant gaat blazen (als nood oplossing).

Veel succes, en een fijne vakantie..
Laatst bijgewerkt door 500SEL op 22 jul 2013, 14:26, in totaal 1 keer bewerkt.
Bitte eine Bitt
Avatar gebruiker
500SEL
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 396
Geregistreerd: 20 sep 2010, 13:34
Woonplaats: Rotterdam
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: warme motor in Frankrijk

Berichtdoor Japio » 22 jul 2013, 14:18

We gaan er van uit dat je koelvloeistof genoeg hebt.
Weet je zeker dat je thermostaat werkt?
In en pannetje verhitten op je primusbrander en kijken of hij opent bij 84/87 graden?
Japio
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 335
Geregistreerd: 07 nov 2008, 21:54
Woonplaats: Barneveld
Roepnaam:
Type wagen: 420SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: warme motor in Frankrijk

Berichtdoor Japio » 22 jul 2013, 14:27

Oja, en kijk hier even: dan kun je de visco testen: hete-motor-t5825.html
Japio
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 335
Geregistreerd: 07 nov 2008, 21:54
Woonplaats: Barneveld
Roepnaam:
Type wagen: 420SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: warme motor in Frankrijk

Berichtdoor Douwe » 22 jul 2013, 21:15

ik zou gewoon je airco blijfen gebruiken
als de themp dan te hoog oploopt springt de elektriche fan van de airco wel bij ;)
en je visco voor de gek houden en aan de massa liggen dat zal niet mee vallen want de visco is toch een bimetalen koppeling die door warmte uitzet ;)
dus is niet elektrisch maar mechanisch
en in frankrijk zijn ook heel veel W126 dus er zal vast een sloperij in de buurt zijn denk ik :D '
en anders http://www.steronderdelen.nl mogelijk dat die het naar je toe kan sturen
en anders voor nood even de fan eraf schroeven de visco koppeling bekijken mogelijk dat je hier of daar een schroefje er door heen kunt draaien of er tussen kan stoppen dat hij constant mee draait
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: warme motor in Frankrijk

Berichtdoor FGK » 08 aug 2013, 12:21

btj laat bericht, maar ik heb op vakantie de flenzen waarin het bimetaal hangt bij gebogen.
Zo komt het pinnetje naar buiten en draait de fan continu.

Ik moet deze dus binnen kort weer terug buigen, het is hier niet zo warm en mooi vlak

bedankt voor jullie reacties!
FGK
 


Re: warme motor in Frankrijk

Berichtdoor Felix » 09 aug 2013, 09:09

Denk toch dat er structureel iets niet in orde is, ik ben al vele malen met de 500SEL op LPG naar Z-Spanje gereden, maar ook naar Z-Italie en Slovenie (40 Gr..), altijd in 1 keer op zeer hoge snelheid met zeer hoge temperaturen, de temperatuur meter bewoog zich tijdens al deze ritten geen mm boven het norrmale nivo.

Zou zelf toch willen weten waardoor de temperatuur omhoog gaat.
Mercedes Benz 500SEL 1986 surfblau
Felix
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 504
Geregistreerd: 07 mei 2010, 20:34
Woonplaats: Almkerk
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: warme motor in Frankrijk

Berichtdoor FGK » 09 aug 2013, 12:15

Wat is normaal niveau?

85 of 90 graden?

Met dat warme weer i.c.m. airco kreeg de mijne het wel is heet.
Ik heb midden op de dag in Lyon zelfs op mijn buitentemperatuur meter 48 graden gemeten.

Dan is het toch redelijk aannemelijk dat zo'n auto stationair wel iets warmer wordt zelfs met ingeschakelde visco..
Zou dan toch de radiateur verstopt zijn? Ik zou deze eventueel een keer kunnen door spoelen?
FGK
 


Re: warme motor in Frankrijk

Berichtdoor DAF » 09 aug 2013, 17:22

110 graden ik zou me geen zorgen maken. ik heb een SEL 500 gewoon op benzine, maar in de klimmen loopt hij ook op. maar alles werkt naar behoren dus gewoon genieten van je vakantie.
DAF
 


Re: warme motor in Frankrijk

Berichtdoor FB 500SEC » 09 aug 2013, 23:00

Heb hetzelfde meegemaakt in Frankrijk twee weken terug berg op 110°C berg af af en toe op de motor afremmen temp beneden weer 85°C. Bij terugkomst de roosters van de radiator met perslucht schoongespoten, wat een troep kwam eruit. Dit meerdere malen herhaald, nergens meer last van. Btw toen ik toch bezig was gelijk de thermostaat gecheckt en koelvloeistof ververst. Een aanrader in ieder geval.
FB 500SEC
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten