[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
benzine afsluiten : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 16:41

benzine afsluiten

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

benzine afsluiten

Berichtdoor Douwe » 09 aug 2013, 18:33

ik heb LPG in mijn wagen en een kjstop
in het begin draaide alle perfect maar ik krijg steeds meer problemen met het stationair lopen an de motor
het is nu voor al als hij koud is en net over geschakeld is naar LPG dat hij hotterent en stotternd loopt
nu had ik van morgen de helderheid van geest van misschien loopt hij wel op twee brandstoffen
dus voor dat de wagen op contact kwam eerst het brandstof pomp relais eruit gehaald
zo komt in ieder geval het benzine systeem niet op druk dacht ik en kan ik uit sluiten dat het aan twee brandstoffen ligt
de wagen rechtstreeks op LPG gestart maar helaas het resultaat was niet bevredigend
nog steeds slecht stationair op LPG draaien
zodra ik hem over zet op benzine loopt hij in eens veel beter
maar toen naar het werk zon 10 km verder op hier aan gekomen draaide de motor weer strak op LPG
netjes 500 toeren op de meter
toen even over gezet op benzine geen verschil te zien aan de toerenteller ook mooi strak lopen
daarna terug op LPG en mis was het weer
weer hotteren en stotteren
dus wat ik eigenlijk al vermoede is dat de wagen terwijl hij op LPG draait hij toch nog benzine krijgt
al is het maar een klein beetje
nu mijn vraag waar kan hem dit precies in zitten en wat kan je hier aan doen
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: benzine afsluiten

Berichtdoor TonySclass » 09 aug 2013, 19:34

Hey douwe,

Na-lekkende injectoren?

Groetjes tony
TonySclass
 


Re: benzine afsluiten

Berichtdoor Douwe » 09 aug 2013, 20:08

maar hoe lang kunnen injectoren na lekken ?
in mijn beleving niet zo lang gezien de geringe afstand tot de spinnen kop zullen deze leidingen snel leeg zijn
en zou de motor na zon 3 a 4 min weer goed moeten lopen toch ? ;)
ik had voor mijn vakantie nog last van dat de motor stationair ook bij warme motor problemen gaf
nadat de gas boer hier mee bezig is geweest was dit probleem over
maar na de vakantie begon dit probleem
de eerste start is niet perfect meer alsof hij geen benzine meer heeft (je zou zeggen dat dit ook aan de injectors zou kunnen liggen dat uit de leidingen de brandstof is gelopen en dat hij die tijdens het starten weer vol moet pompen)
ik zal eens proberen of er nog druk op de injector leidingen staat
en die waar geen druk meer op staat die lekt denk ik dan
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: benzine afsluiten

Berichtdoor Grindbakker » 09 aug 2013, 22:23

Lekkende koude startinjector misschien. Probeer eens door te rijden tot je koelwater op temperatuur is en dan op gas overschakelen. Dat werkte bij mij meestal goed.
Grindbakker
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 88
Geregistreerd: 18 jun 2008, 23:48
Woonplaats: Den Helder
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee


Re: benzine afsluiten

Berichtdoor TonySclass » 09 aug 2013, 22:26

Ik heb dat ook als ik van benzine naar LPG overschakel tijdens stationair. Maar als ik tijdens het rijden van benzine naar LPG overschakel met een gangetje van zo een 80 km/h en zonder gas te geven uiteraard, dan verloopt het stuk beter... Dan verbruikt ie de benzine meteen heb ik het idee.en benzhans dacht dat het na- lekkende injectoren waren. Dus even proberen tijdens gangetje van minimaal 80 km/h op stuk snelweg?

Groetjes
TonySclass
 


Re: benzine afsluiten

Berichtdoor 560snel » 10 aug 2013, 00:03

ik denk eerder dat het je spinnenkop is die langzaam aan het stukgaan is, als hij lekt loopt hij slecht en als je het relais eruit haalt en de brandstofdruk is weg loopt hij weer mooi . doe je het relais weer terug gaat hij weer lekken en slecht lopen.
probeer eens een paar dagen alleen op gas en kijk wat ie doet, relais mee kan je altijd nog switchen.

het zouden ook wel injectoren kunnen zijn maar dat lijkt mij ook idd minder lang duren, maar kan het mis hebben.
Avatar gebruiker
560snel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1140
Geregistreerd: 17 jan 2011, 22:11
Woonplaats: In een mooie stad achter de duinen
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten