[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
stoelverwarming overzetten : Interieur

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 21 jan 2025, 09:32

stoelverwarming overzetten

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Moderator: Neerven

stoelverwarming overzetten

Berichtdoor Twannnd » 12 aug 2013, 16:29

Hallo,

ik heb vandaag een leren interieur in mijn 280SE geplaatst. Deze heeft geen stoelverwarming en mijn oude stoelen wel.
Is dit makkelijk over te zetten? de oude stoelen mogen kapot dus het er heel uithalen lijkt me geen probleem maar het opnieuw plaatsen in de leren bekleding?
Twannnd

Re: stoelverwarming overzetten

Berichtdoor Frank117 » 12 aug 2013, 18:53

't Is een behoorlijk werk. Haal je zetels er maar weer uit, rugleuning en zitting van elkaar demonteren.
De leren hoes moet van het chassis, de zijkanten zitten rondom met een ingenaaid stuk karton in een gleuf gevouwen. Laat iemand het chassis indrukken, dan schuiven die randen er zo uit.
Aan de onderkant/binnenkant van het chassis zitten witte PVC stripjes, die houden de paardenharen vulling en de hoes op zijn plaats. Eruit die dingen. Aan de zijkanten zitten dan nog heel wat ijzeren "haken", die moeten er ook allemaal uit. Als ik niets vergeet kan de hoes met de vulling nu van het chassis los. De verwarmingsmat plaats je nu tussen de vulling en de hoes, monteren gaat in de omgekeerde richting. Het is niet gemakkelijk alle PVC strips weer door de haken van de hoes te prutsen. Ik trek ze met een stuk touw naar hun plaats.
Nu kan het zijn dat naargelang de uitvoering en bouwjaar van de donor van je interieur je nog wat extra bevestigingen en tussenlagen tegenkomt. Voor de rugleuning ga je ongeveer op dezelfde manier te werk. Als daar van die rubberen orthopedische kussens in zitten, heb je daar nog wat extra werk.
Ook is het niet gemakkelijk de hoezen weer netjes strak over het chassis te plaatsen, als ze eenmaal los zijn geweest.
Frank117
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Twannnd » 12 aug 2013, 19:24

Hartstikke bedankt voor je precieze beschrijving! Ik weet nu waar op moet letten. Ik denk dat dit maar een mooi klusje voor van de winter wordt aangezien ik nu de stoelverwarming nog niet nodig heb. hoopte dat het iets makkelijker zou zijn :cry:
Twannnd

Berichtdoor RD500SEC » 14 aug 2013, 12:42

Zijn de oude stoelen ook met leer bekleed?
Zo nee, dan heb je grote kans dat de verwarmingselementen een andere vorm hebben en niet passen in het leren interieur.
Kijk daar eerst even naar voordat je de oude stoelen sloopt.
RD500SEC
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Interieur