[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Keihard tikgeluid 2 : Techniek - 2

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 15:39

Keihard tikgeluid 2

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Re: Keihard tikgeluid 2

Berichtdoor Douwe » 06 aug 2013, 19:57

inderdaad marco daar bedoelt hij de tuimelaars mee
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor Bonus » 09 aug 2013, 20:02

Denkt het wel, dingen die op de stoter zitten en waar de nok langs glijd zodat de klep opend en sluit.
Hevel / tuimelaar. Die cilinder gewoon helmaal uit zetten dat is de bedoeling.
Bonus

Berichtdoor Bonus » 09 aug 2013, 20:05

Ik geloof wel dat het een bijzondere ingreep was en miss wel een echte nood handeling.
Dus ik hoor graag experts die deze methode kennen en weten hoe er mee om te gaan!
Bonus

Berichtdoor MarcoL » 12 aug 2013, 16:52

Mijn vraag is ook als het kwaad kan 1 van de tuimelaars eruit te halen!
MarcoL

Berichtdoor 560snel » 12 aug 2013, 20:39

Wat bonus bedoelt is dat je van een cilinder de inlaat tuimelaar en de uitlaat tuimelaar verwijdert, steeds een cilinder om te kijken of de tik weg is of minder wordt.
Op deze manier hebben we bij bonus destijds de rotte cilinder eruit gehaald. Uit mijn hoofd was het de vijfde maar weet het niet meer precies. :think:

dus op deze manier sluit je een cilinder af en was bij bonus de tik weg en toen we de boel weer monteerde en de auto startte was de tik er weer.
Omdat deze cilinder loos mee draait en er staan minder krachten op kan de tik weg zijn of veel minder en kan je dus zonder de kop te demonteren kijken waar je probleem ongeveer zit.

Maar is niet gegarandeerd dat dit ook bij jou werkt, maar je zou het kunnen proberen.
Eruit halen zou ik alleen twee tegelijk doen denk niet dat dat slim is, de uitlaat kan je wel laten zitten maar ik zou niet alleen de uitlaat eruit halen.
560snel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor MarcoL » 21 aug 2013, 16:03

Bij een revisiebedrijf in leeuwarden langs geweest, ook daar kon niet 100% bepaald worden wat de oorzaak van het geluid is. Waarschijnlijk is er toch iets met 1 van de zuiger aan de hand...dus dan moet het hele blok wederom uit elkaar..

Dus misschien nog iemand die een goed onderblok heeft?:S
MarcoL

Berichtdoor Bonus » 22 aug 2013, 09:53

Het is kl#te als dit soort dingen gebeuren ik hoop dat je ook een goed blok vind.
Ik heb een heel blok gehaald bij Hans en de beste delen van de twee gebruikt.

Succes
Bonus

Berichtdoor JohnPrins12 » 25 aug 2013, 12:05

hoi,

ik heb een perfect lopend 380 blok met bak de km stand is gedocumenteerd aan de hand van de onderhouds boekjes.
de km stand is 150.000 km of 90.000 mijl is een engelse motor.

de motor is gemonteerd in een 380SE uit 1985 de motor komt ook uit een 85 er.
als je de motor gebruikt kan je de rest misschien in onderdelen verkopen, het is maar een idee ;) ;) .

je mag er mee komen rijden en horen dat het blok perfect is.

Gr. John Prins.
Gr. John Prins
JohnPrins12
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee

Berichtdoor Douwe » 25 aug 2013, 15:10

Het zit je niet mee marco
Het heeft je een leuke duid gekost en het is op deze manier op niks uitgelopen
Maar ik denk dat je een mooi aanbod van john krijgt al weet ik de prijs niet
Ik hoop dat john met de prijs bepaling een beetje rekenschaphoud met al de tegeslagen die je al hebt gehad
Je bent nu echt toe aan een mee vallertje ;)
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986

Berichtdoor JohnPrins12 » 25 aug 2013, 15:17

hoi,

ik zeg ook maar wat, maar is het geen optie om je eigen wagen weg te doen voor onderdelen en een jonger model te kopen een late type 1 heeft bijna de zelfde verbeteringen als die zijn doorgevoerd in een type 2.

en ik spreek uit ervaring, een 84 er of 85 is technisch gezien het zelfde als een type 2 en de electra is een stuk verbeterd ten opzichte van een 80 er of 81 er.
zelf had ik een 85 SD er bij gekocht een paar jaar terug maar die was op het gebied van de electra een stuk beter als mijn eigen 81 er SD.

Gr. John Prins
Gr. John Prins
JohnPrins12
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee

Berichtdoor MarcoL » 25 aug 2013, 15:46

Hallo John,
Er zat eerst ook een late type 1 in, alleen daar is erg slecht mee omgegaan waarschijnlijk! De auto is verder erg goed.
De onderkant is keihard en zitten maar 1 of 2 kleine plekjes die aandacht nodig hebben, en natuurlijk de raamrubbers!
En in deze tijd is de waarde zo ongeveer de oud ijzer prijs:S
Dus hoor graag meer over dat blok!

Gr.
Marco
MarcoL

Vorige

Keer terug naar Techniek