Beste forum leden:
We zijn net terug van een verkwikkende vakantie.
Voor het eerst met de Mercedes op vakantie met de caravan er achter naar Duitsland en Zuid Frankrijk.
Wat een enorm goede caravan trekker zo'n 300SE. Altijd vermogen bij de hand en de Mercedes ging merkbaar beter lopen na het vorderen van de kilometers.We hebben ca 5000 km gereden waarvan ca 3000km met de caravan er achter
Wel wat (kleine) ongemakjes tegen gekomen: de toerenteller ging te weinig aangeven ca. 1000 tpm, de remmen trilden erg bij stevig remmen uitvoegstrook met de caravan er achter (1300kg) Maar het rare is dat dit steeds minder erg werd.
Wat mij/ons zorgen baart is het vreemde olie verbruik.
Op vlakke wegen met of zonder caravan is dit weinig (ca 100 cc per 1000km) maar in de bergen met stevige hellingen en afdalingen ca 1000 cc per 1000 km. Dit vooral bij afremmen op de motor. Olie is 10W40
Blijkbaar zuigt de motor olie bij het afremmen bergafwaarts maar hoe ??
Ik stel jullie reactie, zoals altijd, bijzonder op prijs !
Daar onze klassieker-garagist ons de deur uit heeft gebonjourd na 13 jaar trouwe klant daar te zijn geweest omdat we Mercedes zijn gaan rijden, echt waar !!, zijn we nu op zoek naar een goede, betrouwbare en net werkende (!) garage/sleutelaar voor onderhoud aan onze Mercedes 300SE in het Noorden van het land waar bv ook een leenauto ter beschikking staat i.v.m. mijn handicap. Reactie's danwel ervaringen zeer welkom.