[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Druklager vervangen. : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 15:44

Druklager vervangen.

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Druklager vervangen.

Berichtdoor CoenF » 28 aug 2013, 17:39

Hallo allemaal,

Ik heb sinds korte tijd last van een ratel in de versnellingsbak, vermoedelijk de druklager. Wanneer ik de koppeling op laat komen in de vrij begint het geratel ( je moet een raam open hebben, met ramen dicht hoor je het niet ).

Nu moet dat ding natuurlijk vervangen worden, is dat een hele dure grap en moet de hele versnellingsbak er onderuit?

De koppeling grijpt namelijk mooi laag aan en hij schakelt perfect, alleen het geluid lijkt mij niet gezond.

hopelijk kunnen jullie mij vertellen of een druklager vervangen een grote klus is en of ik de complete koppelingsset moet vervangen. ( kmstand is 213.750 km )

Groeten Coen
CoenF

Re: Druklager vervangen.

Berichtdoor Douwe » 28 aug 2013, 19:22

je moet de gehele bak erachter weg hebben om het druk lager te kunnen vervangen
verstandig is als toch de bak er achterweg komt de gehele drukgroep top lager en druk lager te vervangen
en het kost zon gehele dag sleutelen schat ik ;)
dus ja bij een garage zal dit een kostbare zaak zijn
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Re: Druklager vervangen.

Berichtdoor Bram Jansen » 28 aug 2013, 22:20

Is met gezond verstand en wat goed advies goed zelf te doen, maar je bent wel effe bezig, is niet echt iets wat je op een namiddag effe doet. Ik heb het ooit gedaan bij een Citroën DS. Maar ik zou eerst toch wat verder zoeken of zo'n reparatie jouw probleem wel oplost.

Lex
Bram Jansen

Keer terug naar Techniek