Hallo allen,
Ik heb een probleem met mijn 280SE uit 83 (handbak). Ik heb al uitgebreid gezocht op deze site, maar kom er eigenlijk niet uit.
Het begon een maand geleden, de toerenteller deed vreemd, deze sloeg af en toe helemaal uit naar bijv 5000 toeren. Voor de rest merkte ik toen nog niets.
2 weken geleden sloeg mijn auto af, nadat ik ongeveer 1 km had gereden en kreeg hem niet meer aan de praat. De startmotor draait wel, maar hij startte niet. De volgende dag startte hij weer maar na zo'n 500m was het weer raak.
Toen heb ik naar de vonk gekeken en deze was zeer zwak. Ik heb toen een andere bobine gehaald van de sloop. Deze kwam van een andere auto en zelfs merk, maar dat scheen niet te deren volgens de verkoper. Wel gekeken dat het een 12V bobine was.
Nu Vonkte hij goed, maar het probleem is nog niet verholpen. Na een tijdje begint hij toch weer in te houden. Hierbij valt de toerenteller helemaal naar 0 (als er juist gas wordt gegeven) en de spanning valt van de brandstofpomp. De spanning blijft wel op de bobine staan.
Nu heb ik een paar vraagjes:
-Heeft iemand een idee?
-Het brandstofpomp relais, is dat gelijk een toerenbegrenzer? En stuurt deze ook de brandstofpomp aan? Oftewel, kan deze stuk zijn? Ik zie op het relais een datum staan waaruit blijkt dat deze al een keer vervangen is (2005).
-Is er misschien een zekering die de benzinepomp zekert?
Alvast hartelijk bedankt! Ik hoop weer snel te kunnen genieten van mijn fijne Mercedes!
Met vriendelijke groeten,
Ramon van Dijk