[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Probleem 280SE '83 : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 10:50

Probleem 280SE '83

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Probleem 280SE '83

Berichtdoor Ramon » 25 jan 2010, 14:18

Hallo allen,

Ik heb een probleem met mijn 280SE uit 83 (handbak). Ik heb al uitgebreid gezocht op deze site, maar kom er eigenlijk niet uit.

Het begon een maand geleden, de toerenteller deed vreemd, deze sloeg af en toe helemaal uit naar bijv 5000 toeren. Voor de rest merkte ik toen nog niets.
2 weken geleden sloeg mijn auto af, nadat ik ongeveer 1 km had gereden en kreeg hem niet meer aan de praat. De startmotor draait wel, maar hij startte niet. De volgende dag startte hij weer maar na zo'n 500m was het weer raak.

Toen heb ik naar de vonk gekeken en deze was zeer zwak. Ik heb toen een andere bobine gehaald van de sloop. Deze kwam van een andere auto en zelfs merk, maar dat scheen niet te deren volgens de verkoper. Wel gekeken dat het een 12V bobine was.

Nu Vonkte hij goed, maar het probleem is nog niet verholpen. Na een tijdje begint hij toch weer in te houden. Hierbij valt de toerenteller helemaal naar 0 (als er juist gas wordt gegeven) en de spanning valt van de brandstofpomp. De spanning blijft wel op de bobine staan.

Nu heb ik een paar vraagjes:

-Heeft iemand een idee?
-Het brandstofpomp relais, is dat gelijk een toerenbegrenzer? En stuurt deze ook de brandstofpomp aan? Oftewel, kan deze stuk zijn? Ik zie op het relais een datum staan waaruit blijkt dat deze al een keer vervangen is (2005).
-Is er misschien een zekering die de benzinepomp zekert?

Alvast hartelijk bedankt! Ik hoop weer snel te kunnen genieten van mijn fijne Mercedes!

Met vriendelijke groeten,
Ramon van Dijk
Ramon
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 19 jan 2010, 15:33
Woonplaats: Utrecht
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee


Re:Probleem 280SE '83

Berichtdoor Timo » 25 jan 2010, 18:11

Ik zou zowiezo wel weer een orginele bobine erop zetten.
Want mijn bobine was ook een keer kapot gegaan onder het rijden.
Toen had de anwb tijdelijk een andere bobine opgezet van een ander merk, kon wel het kleine stukje
naar huis rijden maar hij reed helemaal niet goed ook dat ie ging inhouden.
Nadat ik weer de orginele erop had gezet nergens meer last van.

Gr. Timo
380SEC
Avatar gebruiker
Timo
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 186
Geregistreerd: 22 aug 2009, 22:18
Woonplaats: Oud-Vossemeer
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja


Re:Probleem 280SE '83

Berichtdoor superrobke » 25 jan 2010, 20:47

Hoi Ramon,

over het relais van de brandstofpomp is al meer geschreven, deze zit voor
tegen het schutbord aan, daar waar het stuur zit. (zie foto) Deze uit elkaar
halen en de contacten in het relais over solderen, dit geeft ook wel eens
problemen. Verders zou ik eens naar alle zekeringen kijken voor in de auto.
Als deze gecorrideerd zijn alles goed schoon maken en alle zekeringen
vervangen voor nieuwe dit scheeld een hoop, ook bij eventueele
andere problemen.

we horen het wel of het op gelost is succes er mee.

speelt dit probleem alleen bij koude motor of ook als deze warm is ?

Gr. robke B)
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
superrobke
 


Re:Probleem 280SE '83

Berichtdoor KeesV8je » 25 jan 2010, 21:55

duidelijk groen draadje...coax kabeltje tussen bdp sensor en ontstekingsmodule.
geen of te zwak signaal =geen vonk + geen signaal brandstofpomprelais.

succes kees
"HYBRID" you save, i use
W212 specialist
Avatar gebruiker
KeesV8je
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 406
Geregistreerd: 30 maart 2009, 22:21
Woonplaats: Hoofddorp
Roepnaam:
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee


Re:Probleem 280SE '83

Berichtdoor Ramon » 26 jan 2010, 11:36

Allemaal bedankt voor jullie info!

Het probleem begint als de auto een paar minuten gelopen heeft.

Ik ga het groene kabeltje even inkorten...


Thnx!
Ramon
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 19 jan 2010, 15:33
Woonplaats: Utrecht
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee


Re:Probleem 280SE '83

Berichtdoor Ramon » 26 jan 2010, 11:53

Hoi Kees,

bedankt voor je reactie. Ik heb ondertussen de kabel doorgemeten, maar deze is volgens mij gewoon nog intact. De meter blijft piepen als ik de kabel overal een beetje verbuig. Zowel de binnenste als de buitenste blijft piepen, contact houden.

Nog suggesties?

Groetjes,
Ramon
Ramon
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 19 jan 2010, 15:33
Woonplaats: Utrecht
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten

cron