[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Blanke lak voor alluminium velgen : Carrosserie & Exterieur

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 14:39

Blanke lak voor alluminium velgen

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Moderator: Neerven

Blanke lak voor alluminium velgen

Berichtdoor R.Schaminee » 08 sep 2013, 20:13

Eentijdje terug een setje orginele AMG gekocht. Uren aan gepolijst en het hart opnieuw gspoten. Nu moet ik nog de velgrand spuiten. Weet iemand hier een oplossing voor, want elke maand de rand polijsten is ook niet mijn hobby.
Alvast bedankt.
R.Schaminee

Re: Blanke lak voor alluminium velgen

Berichtdoor FB 500SEC » 08 sep 2013, 22:14

Bij de betere auto onderdelenzaken heb je blanke lak (Motip) bestand tot 800°C. Persoonlijk zou ik die gebruiken, laatst ook de kleppendeksels daarmee in de blanke lak gezet na het zwart spuiten. Prima spul om ook de velgen mee te spuiten.
FB 500SEC

Berichtdoor Twannnd » 08 sep 2013, 22:40

let wel als je gepolijst aluminium in de blanke lak zet, en je hebt een keer steenslag oid het gelijk heel lelijk wordt omdat er vocht tussen het aluminium en de lak kan komen.
Twannnd

Berichtdoor Munnitara » 09 sep 2013, 07:23

Blanke lak wordt inderdaad niet mooi bij steenslag waardoor je weer opnieuw kan beginnen.
Ik heb ook mijn velgenharten geschuurd en polijst maat ga er geen blanke lak op doen.
Bij deze velgen is wassen zeer eenvoudig hierna doekje eroverheen en Belgom en klaar.
Ik doe hier niet langer over dan 10 min en als je dat elke week doet blijven ze mooier.
Munnitara

Berichtdoor Twannnd » 09 sep 2013, 08:17

Ik rij nu zo´n half jaar/6000 km met mijn gepolijste velgen, gewoon elke week een keer poetsen met megiuars polish en ze blijven als nieuw. als je het netjes wilt houden zit er niks anders op, ik zou er geen blanke lak op doen.
Twannnd

Berichtdoor Wimada » 09 sep 2013, 10:54

Wat denk je van de hete deeltjes van het remmen die erop komen !

Gewoon poetsen en verder niets,gebruikte vroeger op me Jetta met brede BBS altijd een Brillo sponsje
Velgen werden dan weer als nieuw !

Gr. Wim
Gr. Wim.

Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten met familie, elke keer weer ooms en tantes die me
een por in mijn zij gaven en zeiden: nu jij he?
Ze zijn ermee opgehouden toen ik bij hen hetzelfde deed op begrafenissen!
Wimada
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor 500SEL » 09 sep 2013, 12:17

Belgom is echt een aanrader, heb het zelf ook op me breedset velgen altijd gebruikt. Je staat er echt versteld van hoe ze glimmen als je belgom een tijdje hebt gebruikt. Ik poets me uitlaten, velgen ook wekelijks 1x met belgom en tot nu toe altijd blij mee geweest.
Het mooiste is, dat na het gebruik van Belgom bijna geen vuil wordt opgehouden op de uitlaat of velgen. En de vuil die er op blijft kan je zo met hoge druk er af spuiten.
Blanke lak raad ik zelf ook niet aan, voor al niet op velgen. Want na één winter komt er vocht onder, dan heb je van die lelijke strepen op je velg.
Mijn mening, lekker laten glimmen die handel en wekelijks 1x oppoetsen.
Bitte eine Bitt
500SEL
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja

Berichtdoor Foofigter » 09 sep 2013, 15:48

Hai,

Het ligt helemaal aan de kleur welke je wil.
Mijn winterkroonkurken zijn gepoeder coat, zeer slijtvast.
Metallic lichtgrijs....niet zo mooi als origineel, wel pekel resistant.

Grtz Jeroen
Foofigter
Silver Boarder
Silver Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280SEL
Bouwjaar: 1983

Berichtdoor R.Schaminee » 11 sep 2013, 22:52

Bedankt voor jullie reacties, ik denk dat ik het bij het schoonpoetsen houd.'

Gr. Ruud.
R.Schaminee

Berichtdoor Munnitara » 13 sep 2013, 07:56

Ik heb van de week de Sonax velgenreiniger gebruikt waardoor het leven nog simpeler wordt.
Kleine hoeveel heid op de velgen aanbrengen en 5 min
Op de velg wordt alle vuiligheid rood en werkt door tot het brand schoon is.
Hierna afspuiten en klaar is Kees.
Geweldig spul de randen zijn nog nooit zo schoon geweest zelfs de hele kleine oxidatie die ik er niet uit kreeg bij polijsten zijn vertrokken.
Munnitara

Berichtdoor DonLuciano » 13 sep 2013, 08:40

Poetsen poetsen poetsen
DonLuciano

Berichtdoor Basjeva » 18 sep 2013, 00:37

Gewoon blanke lak erop laten spuiten bij een spuiterij.
Er zijn speciale blanke lakken voor. Kijk maar eens hoeveel gepolijste originele velgen er voorzien zijn van een blanke lak. Elke week poetsen kan echt niet de bedoeling zijn en is ook niet nodig.

Gr. Bas
Basjeva
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1981

Berichtdoor DonLuciano » 18 sep 2013, 08:07

Is het niet zo dat uiteindelijk met steenslag of iets dergelijks de blanke lak er af gaat er vocht onder komt en het vreselijk lelijk word.? Dan zou ik toch kiezen voor poetsen.
DonLuciano

Berichtdoor Twannnd » 18 sep 2013, 08:41

Blanke lak zorgt ook nooit meer voor een 100% heldere glans, zelfs de beste blanke lakken niet.
En geloof mij maar dat 90% van de mensen die op echt dure velgen rijden geen blanke lak over hun gepolijste delen hebben zitten. Het is bij meerdelige velgen niet eens te doen omdat je bij het aandraaien van de boutjes de lak vaak al zou beschadigen.
Twannnd

Berichtdoor Munnitara » 18 sep 2013, 22:31

Jeetje een beetje aandacht met schoonmaken em poetsen geeft juist een heldere geest.
Als je dit niet meer hoeft te doen gaan de velgen erg hard achteruit.
Maar ja dit lijkt me duidelijk nu wel genoeg over geschreven
Munnitara

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur