[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
SEC type 2: hoe het schuifdak verwijderen? : Carrosserie & Exterieur

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 14:48

SEC type 2: hoe het schuifdak verwijderen?

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Moderator: Neerven

SEC type 2: hoe het schuifdak verwijderen?

Berichtdoor Brownskin » 17 sep 2013, 19:07

Hallo,

Mijn schuifdak doet niks, schuift/kantelt niet.

Wanneer ik op het knopje druk dan hoor je de motor wel lopen, voor naar achter.
Als ik tussen het plafond spiek zie ik (laat ik het zo noemen) de arm naar achter/voren schuiven.
Deze hoort natuurlijk aan het dakje bevestigt te zijn.

Hoe haal ik nu het dakje eruit voor reparatie/inspectie wat dr allemaal loos.

Gr..
Brownskin
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: SEC type 2: hoe het schuifdak verwijderen?

Berichtdoor Vlim » 17 sep 2013, 19:40

Als je het dak halverwege kunt zetten (eventueel met de hand naar achteren), kun je de bekleding aan de onderkant er gewoon uittrekken. Die zit met metalen klemmen aan de voorkant vast. Voorzichtig aan de voorkant lostrekken, dan kun je de bekleding er naar voren toe uittrekken.

Ik denk dat je dan genoeg zicht hebt op de bevestiging van de kabel.
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: SEC type 2: hoe het schuifdak verwijderen?

Berichtdoor Douwe » 17 sep 2013, 20:10

als ik dat zo hoor zou ik het dakje mooi dicht laten zitten vermoedelijk zijn de aluminium armpjes waar de tussen balk aan vast hoort te zitten afgebroken
nu kan je het dakje los gaan proberen te maken maar zonder vervangende delen begin je weinig tot niks :-(

gezien het dak niet meer wil schuiven zal hij in de vergrendeling zitten en kan je alleen van binnen uit proberen om je plafon met zeer veel zorg aan de voor kant naar beneden te trekken en de drie klips die op die voorste rand zitten los te trekken
als dit is gelukt dan zou je de plafon plaat naar achteren kunnen schuiven
en dan zou je zicht krijgen op de delen die defect zijn of los geraakt zijn
mocht je het niet aan durven om alleen hier mee aan de slag te gaan en dit graag over dekt met iemand te doen die dit al meerdere malen heeft gedaan
dan mag je ook hier een keer mee langs komen :D
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur