Op de volgende sites kun je veel info vinden over de export van je auto. Want terug naar de basis of naar een andere Europees land lijkt dit daar toch op.
De meningen, ook bij officiële instanties, zijn erg verdeeld. De kop weet niet meer wat het lijf doet in Europa.
Officieel is het geen export meer en mogen ze (de instanties) ook om sommige papieren niet meer vragen omdat bepaalde zaken die voorheen wel golden nu Europees geregeld zijn.
http://www.vwe.nl/Diensten-Producten/Ex ... xport.aspxhttp://www.RDW.nl/SiteCollectionDocumen ... voeren.pdfOok jij zult je, vrees ik, bij de RDW aan een loket voor "export"moeten melden. Maak vooaf kopieen van je kenteken bewijzen want die worden daar ingenomen en fouten sluipen er zo maar in. Ook je kenteken platen moet je inleveren en krijgt dan een export kenteken nummer waarvoor je vervolgens platen moet laten maken.
Je auto moet een geldige APK hebben maar is in Duitsland weer niet geldig, dus daar wordt hij opnieuw gekeurd
Let op: Er wordt van alles door elkaar gehaald, nieuwe auto's-ocassions-campers, noem maar op. Dat is zeker iets om op te letten. Check, check en dubbel check de papieren de je afgeeft en vooral terugkrijgt voor wat je nodig hebt in Duitsland.
Wij zijn bezig met dit zelfde verhaal in Frankrijk, naar ik denk één van de moeilijkste Europese landen wat regelgeving betreft. Dus wij zitten er midden in.
Lex