[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Onregelmatig stationair draaien : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 14:56

Onregelmatig stationair draaien

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Onregelmatig stationair draaien

Berichtdoor Bassie007 » 09 okt 2013, 21:12

Beste forummembers,

Als ik een mooie rit heb gemaakt met de Benz en de motor na c.a. een kwartiertje weer laat lopen draait deze onregelmatig. De auto schut dan merkbaar, het lijkt wel of de motor op 5 cilinders loopt. Na c.a. 25 SEC. schiet het toerental naar 1100 rpm waarna deze direct teruggaat naar normaal stationair toerental. Als ik wegrijd bij onregelmatig draaien is er beperkt vermogen. Dit duurt dan een aantal seconden. Daarna is een kleine versnelling merkbaar. Dit alles in benzine modus.

Herkent iemand dit?

Groet, Bas
Laatst bijgewerkt door Bassie007 op 09 okt 2013, 21:47, in totaal 1 keer bewerkt.
Bassie007
Expert Boarder
Expert Boarder

Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Re: Onregelmatig stationair draaien

Berichtdoor Peter 500SEC » 09 okt 2013, 21:32

Misschien is het vermeldenswaardig om te vermelden of dit verschijnsel op benzine of op gas (of op beide) optreedt. ;)
Peter 500SEC

Berichtdoor 560snel » 10 okt 2013, 00:45

het kan van alles zijn natuurlijk maar ik zou als eerst naar een lekkende injector of zo gaan zoeken.
560snel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Bouwjaar: 1982
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Bonus » 10 okt 2013, 12:59

Ik had is vergelijkbare klachten, los van alle andere dingen wat Igg y terrecht opmerkt, was de verbinding die aan de stappenmotor zit niet goed meer. Deze was geoxcideerd en zat los. Nieuwe soldeer en het het was stukken beter.

Meer informatie kan wel een betere diagnose betekenen.
Bonus

Berichtdoor MadMiel » 10 okt 2013, 13:13

In mijn motor zit bij stationair toerental ook een kleine hik. Als je in de auto zit voel je het een beetje, maar het valt niet op aan de toerenteller. Bij mij is het een vacuĆ¼mlek bij de injectoren. Als je met remmenreiniger bij de injectoren spuit gaat de motor even wat sneller lopen. Dit zou je bij jou motor ook kunnen testen. Succes
MadMiel
Expert Boarder
Expert Boarder

Type wagen: 560SEC
LPG: Nee

Berichtdoor Bassie007 » 10 okt 2013, 21:17

Beste mensen,

Dank voor het meedenken. De kortste klap is kijken naar de stekkerverbinding. Daarna de injectors. De hulsjes zijn het niet, deze zijn nog niet zo lang geleden gecheckt.

Ivar, nog dank voor je hulp laatst. De wagen stuurt merkbaar beter. Het klapperen van de voortrein als ik bijv. op een klinkerweg rijd is hiermee helaas nog niet opgelost. Afgelopen weekend in Antwerpen zo'n weg gereden. Ik dacht dat mijn wagen uit elkaar viel. En dat met nieuwe dempers, bovendraagarmen, nieuwe stuurtang. Wellicht dat het de onderdraagarmen zijn of de voorveren die gaar zijn.

Groetjes, Bas
Bassie007
Expert Boarder
Expert Boarder

Berichtdoor 560snel » 11 okt 2013, 17:40

hallo bassie wist niet dat jij het was.
volgende keer gaan we gewoon weer op jacht komt vanzelf een keer goed.
dan wil ik wel eens rijden met die auto ook om een indruk te krijgen.
560snel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Bouwjaar: 1982
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Bassie007 » 11 okt 2013, 20:21

Hoi Ivar, da's fijn om te horen.
Bassie007
Expert Boarder
Expert Boarder

Berichtdoor Bonus » 24 okt 2013, 11:38

Bassie had je de reactiestangkogels/rubber al vervangen? Dat klapperen komt meestal daar vandaan..
Bonus

Berichtdoor Bartgtt » 24 okt 2013, 21:30

Hallo Bassie, is je stationair probleem al opgelost? Bij mij was het de combinatie van stappenmotor en leerlauf, allebei vervangen en hij loopt weer prima! :mrgreen: (achteraf bleek er ook nog eens een verkeerde leerlauf in te zitten...)
Bartgtt

Berichtdoor Bassie007 » 25 okt 2013, 01:12

De magneetschuif is nog niet zolang geleden ultrasoon gereinigd. Een andere leerlaufmodule zit ook in mijn wagen, ook nog niet zo lang. Ik zag wel dat een van de twee draadjes, bijna direct bij het stekkertje naar de magneetschuif, de buitenmantel een klein stukje weg is waardoor het koper te zien is. Weet niet of dat mogelijk de oorzaak is. Kan ik dit fixen met nieuw draad en krimpkousjes? Hoeveel kwadraat snoer heb ik dan nodig?

Vorig jaar zijn de remankers vervangen, maar er zit nu al een halve cm speling op. Verder komt er bij de afdichting prut uit. Lijkt me niet goed en daarom heb ik dit al aangekaart bij de garagist. Binnenkort een afspraak maken. Of dit het geklapper weg neemt weet ik niet. Ik verwacht wel het geklonk bij het remmen.

Groet, Bas
Bassie007
Expert Boarder
Expert Boarder

Berichtdoor Bonus » 25 okt 2013, 09:19

Ja zeer waarschijnlijk is dat klapperen dan ook weg. Wel bizar is dat bij mij na een jaar geleden beide kanten te hebben gedaan de rechter kant ook weer rammeld. Slechte onderdelen?
Bonus

Keer terug naar Techniek