door Gerko » 04 aug 2013, 09:33
heb deze regelmatig op Marktplaats voorbij zien komen, de vraagprijs is inderdaad enorm gezakt.
adverteerde toen met meerdere USA auto's met de vermelding dat import kosten en alles voldaan is alleen kenteken keuring moet nog.
ik heb geen ervaring met USA papieren omdat de mijne al een frans kenteken had, dus eu kenteken wat de RDW over moet nemen.
het kan zijn dat je andere koplampen en witte knipperlichten moet monteren voor de goedkeuring in NL.
de RDW zal hem grondig nakijken, zelfs bij de mijne die gewoon een correct en compleet frans kenteken had keken ze nog naar het bouwjaar in de gordels e.d. om te controleren of het echt de auto is die bij het kenteken hoorde.
ik heb wel eens horen verluiden dat je een CVO ( certificaat van overeenstemming ) nodig hebt van de fabrikant, of dit nog via chassisnummer is op te vragen bij Mercedes-benz heb ik geen idee van. Heb dit zelf ooit voor een Iveco nodig gehad i.v.m. omkeuren naar B-rijbewijs en die kon ik toen gewoon via een dealer bestellen.
Of de papieren bij de auto juist zijn, zul je zelf moeten controleren. Of ze compleet zijn, moet je aan iemand vragen die er ervaring mee heeft. Tip: chassisnummer zit ook op optieplaatje onder de motorkap, op een plaatje in de a-stijl en op een sticker aan de achterkant van de achterbank leuning ( of zitting, weet ik even niet zo precies ) Gordel data kun je ook zelf checken op het label wat aan alle gordels zit.
succes met je keuze, groet gerko
Mijn ervaring is ook dat een USA auto wel wat onderhoud nodig heeft. Lakwerk en schade herstel is aan een amerikaan niet besteed, zijn ze ronduit slecht in.
oh ja de waarde: tot een jaar geleden makkelijk een 5000 euro
nu denk ik 1500 euro. ik heb al mooiere voorbij zien komen voor redelijk weinig.
een echte 300SDL blijft natuurlijk "relatief" zeldzaam, maar een bespoilerde verwacht ik niet dat die enige waarde behoud.
groet, gerko
Ik ben niks nieuwsgierig, maar ik wil gewoon alles weten!